ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

دانلود - فیلم - اهنگ - گالری - آموزش - موبایل - اخبار - هنرمندان

کمپانی رضوانی موتورز طراح و سازنده خودروهای سوپر اسپرت است که در ایروین، کالیفرنیا مستقر شده. رضوانی موتورز توسط فریس رضوانی، یکی از طراحان برتر خودرو تاسیس شده است. فریس رضوانی قبل از تاسیس کمپانی رضوانی طراح ابرخودروی Vencer’s Sarthe بود و پیش از این با کمپانی‌های استون مارتین، فراری و DBC همکاری داشته است. تولید خودروهای رضوانی در تاسیسات ۵۰،۰۰۰ فوت مربعی RAD در سانتا آنا، کالیفرنیا انجام می‌شود. 

زندگینامه فریس رضوانی موسس کمپانی رضوانی موتورز

فریس رضوانی متولد ۱۹۷۴ در تهران است او در سن ۹ سالگی به آمریکا مهاجرت کرد. وی کارآفرین حوزه خودرو است که کمپانی رضوانی را در سال ۲۰۱۴ تاسیس کرده است. او در دانشگاه UCI تحصیل کرده و مدرک خود را از دانشکده علوم اجتماعی دریافت کرده است.

وی در ابتدا کار خود را در صنعت نرم‌افزار و کامپیوتر آغاز کرد و بیش از ۲۰ سال تجربه در سمت مدیریت فنی در شرکت‌هایی مانند IBM و Experian دارد. او سپس علاقه خود را دنبال کرده و اولین فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه‌ی خودروسازی در سال ۲۰۰۶ انجام داد. 

در نهایت او در سال ۲۰۱۴ شرکت رضوانی موتورز را با هدف تولید طرح‌های جدید و پیشگامانه در بازار خودروهای کسل‌کننده تأسیس کرد.

۱۰ خودروی برتر کمپانی رضوانی

۱- رضوانی هرکول ۶×۶ مدل ۲۰۲۰

جدیدترین خودروی کمپانی رضوانی با نام رضوانی هرکول ۶×۶ به بازار عرضه شده است. این خودرو دارای آمارهای عملکردی دیوانه‌کننده و در عین‌حال قیمت بسیار بالا است. 

بدنه خودرو

رضوانی هرکول ۶×۶ بسیار عظیم‌الجثه است و مانند یک هیولای مطلق به نظر می‌رسد. طراحی این خودرو به هیچ عنوان ساده نیست و از هر طرف که بررسی کنید ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد.

کمپانی رضوانی موتورز تصمیم گرفته است تا آن را با ظاهری مشکی با چرخ‌ها، برچسب و میله‌هایی با رول نارنجی ارائه دهد. برخی از ویژگی‌های جالب مانند پله‌های جانبی با قابلیت جمع شدن خودکار و چراغ‌های LED کمکی نیز وجود دارد.

قدرت موتور

رضوانی هرکول  ۶×۶ مدل ۲۰۲۰ با سه آپشن قدرت موتور در دسترس است. در ابتدا ممکن است انتظار داشته باشید که حداقل قدرت ماشین با موتور V-8 تأمین شود، اما در کمال تعجب، در این مدل یک موتور ضعیف V-6 وجود دارد که به اندازه Jeep Gladiator قدرت دارد! موتور ۳٫۶ لیتری Pentastar V-6، قدرتی معادل با ۲۸۵ اسب بخار تولید می‌کند و در مدل استاندارد این خودرو ارائه می‌شود.

در رده بعدی موتور ۶٫۴ لیتری HEMI V-8 وجود دارد که ۵۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. سرانجام، موتور ۷٫۰ لیتری سوپرشارژ V-8 ارائه شده که برای این مدل مناسب‌تر است. این موتور ۱۳۰۰ اسب بخار تولید می‌کند.

رضوانی هرکول 6*6

جمع‌بندی

وسیله نقلیه ای به این بزرگی قطعاً ارزان نیست. قیمت هرکول ۶×۶ از ۲۲۵،۰۰۰ دلار شروع می‌شود. اگر ۱۰۰،۰۰۰ دلار دیگر بپردازید می‌توانید نسخه نظامی Rezvani Hercules را تهیه کنید که از هر جهت درخشان‌تر از نسخه‌ی استاندارد ظاهر شده است.

۲- رضوانی تانک X مدل ۲۰۱۹

رضوانی با نسخه جدیدی از SUV تانک، به نام Tank X از آزمایشگاه خود بیرون آمده است. قیمت این مدل رضوانی تانک از قیمت ۲۵۹،۰۰۰ دلار شروع می‌شود، اگرچه با توجه به لیست گزینه‌های گسترده، این قیمت مناسب به نظر می‌رسد.

بدنه خودرو

این SUV بر اساس Jeep Wrangler ساخته شده است، اما طراحی Tank X’s خیلی کم یاد مدل جیپ می‌اندازد. از لحاظ عملکردی ، تانک ایکس از قاب فولادی بدنه و البته سیستم تعلیق اسپرت محور بهره می‌برد.

مدل استاندارد این خودرو در قسمت جلوبندی، همان سپر تمام عرض با چراغ‌های LED را و جلو پنجره مشبک X مانند را دارد. چراغ‌های جلوی باریک هنوز هم ظاهر خشن خودروهای مدل تانک کمپانی رضوانی را دارند که تا حدودی توسط گلگیرهای برآمده، لاستیک‌های عظیم و درهای برجسته تأکید می‌شود. 

قدرت موتور

اینجاست که رضوانی تانک X خود را از نسخه‌های قبلی جدا می‌کند. رضوانی تانک ایکس به یک موتور V-8 Hellcat سوپرشارژ مجهز شده است که برای تولید ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۷۱۰ پوند فوت گشتاور تنظیم شده است.  در یک کلام تانک ایکس برای تسخیر مسیرهای آف‌رود ساخته شده است.

رضوانی تانک X

جمع‌بندی

رضوانی تانک X همان چیزی است که از یک ماشین با این مشخصات انتظار می‌رود. این خودرو رضوانی می‌تواند برای بسیاری از افرادی که به آفرود علاقه دارند، کاربردی باشد. این مدل یک ابرخودرو است که به معنی واقعی برای سفرهای خارج جاده و مناطق پرخطر ساخته شده است. 

۳- رضوانی تانک 

کمپانی رضوانی با تولید خودروهای اسپرت بیست وارد بازار شد اما پس از مدتی تصمیم گرفت تا وارد رقابت ماشین‌های شاسی‌بلند نیز شود. اولین شاسی بلند تولیدی رضوانی موتورز رضوانی تانک نام دارد. این شاسی بلند به لطف شاسی عضلانی، تایرها و رینگ‌های بزرگ و موتور پرتوان هشت سیلندری، مانند یک تانک واقعی است!

بدنه خودرو

ظاهر این خودرو به سبک تانک‌های نظامی طراحی شده است. از تجهیزات دیگر این خودرو می‌توان به تصویربرداری حرارتی، دوربین داخلی خودرو با قابلیت دید در شب، چراغ‌های LED ویژه مسیرهای آفرود و بدنه‌ی زرهی مجهز اشاره کرد.

در قسمت جلوی تانک به یک سپر پهن با چراغ‌های LED، جلو پنجره‌ای ایکس شکل و چراغ‌های باریک جلوی مجهز شده است. 

قدرت موتور

رضوانی تانک زیر کاپوت خود موتور هشت سیلندر خورجینی ۵۰۰ اسب بخاری دارد که در واقع همان موتور ۶٫۴ لیتری Hemi است که روی نسخه‌های SRT دوج چلنجر نصب شده است. این پیشرانه‌ی ۶٫۴ لیتری در حدود ۵۰۰ اسب بخار نیرو، ۶ هزار دور در دقیقه و ۶۴۵ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۲۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. 

رضوانی تانک

جمع‌بندی

رضوانی تانک خودروی شاسی‌بلند با طراحی عضلانی از شرکتی است که از آن به عنوان تولید کننده‌ی ابرخودروهای شگفت‌انگیز یاد می‌کنند. کمپانی‌های نادری هستند که بتوانند در این سطح بالا که کمپانی رضوانی در این خودروی خود ارائه داده است رقابت کنند. این خودرو قطعا ارزش پرداخت ۱۷۸ هزار دلار را دارد.

۴- نسخه‌ی نظامی رضوانی تانک

کمپانی رضوانی موتورز نسخه‌ نظامی شاسی‌بلند خود رضوانی تانک را همراه بدنه‌ی ضد گلوله و موتور V8 هلکت با ۷۰۰ اسب بخار قدرت، را روانه‌ی بازار کرده است.

بدنه خودرو

نسخه‌ی نظامی رضوانی تانک با هدف عبور از مسیرهای آفرود و مقاومت در میدان‌ جنگ‌های مسلحانه طراحی شده است. رضوانی تانک در نسخه‌ی نظامی به پنل‌های ضدگلوله سطح ۷ مجهز است که می تواند در مقابل اکثر سلاح‌های گرم مقاومت کند.

این مدل مجهز به سیستم آژیر و بلندگو، تایرهای نظامی، جعبه‌ کمک‌های اولیه، مخزن سوخت ضد گلوله و انفجار، نورافکن‌های پرقدرت، دوربین‌های حرارتی و نارنجک‌های دودزا مجهز است. نسخه‌ی نظامی رضوانی تانک با ارائه‌ی تجهیزات کامل مانند یک خودروی نظامی شهری طراحی شده است که برای مقاومت در میدان جنگ‌ها یا شرایط آخرالزمانی ساخته  شده است.

قدرت موتور

موتور این خودرو ۸ سیلندر ۶٫۴ لیتری است. اما امکان سفارش با موتور ۶٫۲  لیتری هلکت با نیروی ۷۰۷ اسب بخار نیز وجود دارد. پکیج آف‌رود رضوانی تانک نظامی شامل قابلیت افزایش ارتفاع تا ۱۵٫۲ سانتی‌متر است. 

نسخه نظامی رضوانی تانک

جمع‌بندی

تیم طراحان و مهندسان  کمپانی رضوانی با معرفی نسخه‌ نظامی رضوانی  تانک سطح جدیدی از توانایی‌های تولید محصولات منحصربه‌فرد این شرکت را به‌نمایش گذاشته ‌اند. نسخه‌ی نظامی رضوانی تانک با شروع قیمت از ۲۹۵ هزار دلار به بازار عرضه شده است. البته قیمت فول آپشن تانک نظامی با داشتن آپشن‌های مختلف به ۴۰۰ هزار دلار نیز می‌رسد.

۵- خودروی رضوانی بیست آلفا X بلک‌برد (REZVANI BEAST ALPHA X BLACKBIRD) 

کل بدنه‌ی خودرو رضوانی بیست (Beast) آلفا X بلک‌ برد از فیبر کربن دست ساز ساخته شده است تا آن را تا حد ممکن سبک نگه دارد. وزن این مدل بسیار کم و تنها ۲۱۰۰ پوند است.

بدنه خودرو

ظاهر، بلک‌برد از طراحی زیبایی بهره برده است که توسط سمیر سادیخوف، طراح برنده جوایز مختلف ارائه شده است. فریس رضوانی، نیز بر طراحی این مدل نظارت داشته است. در قسمت جلو دارای بینی صاف و پهن، گلگیرهای بلند و درهای تو رفته است.

روشنایی جلو توسط مجموعه‌ای از چراغ‌های LED با نور زیاد تأمین می‌شود. در بالا یک سقف تارگای متحرک قرار دارد تا وجود شرایط رانندگی بدون سقف، این امکان را برای شما فراهم کند. این مدل همچنین دارای طراحی منحصر به فرد درب SideWinder است. طراح درهای این مدل به‌صورتی است که در هنگام باز شدن به سمت دماغه خودرو متمایل می‌شوند.

قدرت موتور 

این مدل دارای یک موتور چهار سیلندر ۲٫۵ لیتری توربوشارژ است که در وسط نصب شده است که کمی با V-8 توربو سنتی که در مدرن‌ترین ابرخودرو‌های مشاهده می‌کنید فاصله دارد. در حالیکه مدل استاندارد بیست آلفا، از موتور سوپر شارژ ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۴۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند. 

مدل بلک‌برد آلفا ایکس با همین پیشرانه و تعویض موتور توربو شارژر به سوپر شارژر و بهره‌گیری از قطعات سفارشی برند Carillo  تا ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.  صفر تا صد این خودرو تنها ۲٫۹ ثانیه طول می‌کشد. 

خودرو بیست کمپانی رضوانی مدل بلک‌برد

جمع‌بندی

قطعا عملکرد این مدل هیجان‌انگیز است؛ چه کسی می‌تواند با ۷۰۰ اسب بخار مقابله کند؟  بنابراین حتی اگر این مدل با هشت سیلندر همراه نباشد و فضای داخلی آن نیز کم باشد، بلک‌برد هنوز هم یک ابرخودروی چشمگیر است.

۶- رضوانی بیست آلفا مدل ۲۰۱۷

این مدل پس از ارائه‌ی رضوانی بیست به بازار عرضه شد که از جهاتی با مدل قبلی تفاوت دارد. 

بدنه خودرو

از آنجا که براساس طراحی اصلی بیست طراحی شده است، آلفا به عنوان یک خودروی اسپرت رضوانی شناخته می‌شود. اما این طراحی شامل بسیاری ویژگی های برجسته‌ی بسیار است. به طور طبیعی، قابل توجه‌ترین مورد سقف به سبک تارگا است که دارای یک قاب جلوپنجره ضخیم‌تر ، یک ستون بلندتر است. 

این مدل دقیقاً مانند مدل بیست استاندارد، بیشتر از مواد سبک و کامپوزیتی ساخته شده و عناصری مانند سپر جلو و بادگیر عقب از الیاف کربن براق ساخته شده است. 

قدرت موتور 

در زیر کاپوت Beast Alpha همان موتور ۲٫۴ لیتری هوندا ریسینگ قرار دارد که در Ariel Atom ارائه می‌شود. اما این واحد توسط تیم رضوانی بیشتر توسعه یافته است. برخلاف مدل استاندارد، که از پیشرانه‌ی سوپرشارژ بهره می‌برد، آلفا دارای یک موتور توربوشارژ است، دقیقاً مانند مدل بیست ایکس.

قدرت رضوانی بیست آلفا ۵۰۰ اسب بخار است. این مدل در سریعترین تنظیمات خود به ۳٫۲ ثانیه زمان نیاز دارد تا از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. 

بیست الفا از کمپانی رضوانی

جمع‌بندی

نیازی به گفتن نیست که رضوانی بیست حتی بدون مدل آلفا نیز از ترکیب کاملاً مطلوبی برخوردار بود. رضوانی که قبلاً Speedster و نسخه محدود X را در کنار Beast اصلی راه‌اندازی کرده بود، با ارائه ی این مدل گامی بزرگ در جهت تبدیل شدن به یک خودروساز تمام عیار برداشته است. 

۷- رضوانی بیست X مدل ۲۰۱۷

کمپانی رضوانی در مدل بیست X نیز مانند مدل‌های قبلی بیست، از بدنه‌ی آریل اتم و موتور هوندا بهره گرفته است. قدرت موتور بالا و وزن پایین به این خودرو توانایی خوبی داده است تا از رقبای خود پیشه بگیرد. 

بدنه خودرو

ظاهر رضوانی بیست متفاوت از سایر اتومبیل‌ها و در واقع شبیه یک اتومبیل اسپرت واقعی است.  این مدل بازدهی آیرودینامیکی برجسته‌ای دارد. خطوط با قله و زاویه‌های تند و تیز طراحی شده‌اند، به علاوه خروجی‌های جدید هوای اصطکاک هوا را در سرعت بالا به شدت کاهش می‌دهند.

از تغییرات قابل توجه می‌توان به نمای جلو تجدید نظر شده با چراغ‌های جلوی LED جدید و طراحی سپر متفاوت اشاره کرد. 

قدرت موتور

رضوانی بیست ایکس از همان موتور ۲٫۴ لیتری چهار سیلندر برخوردار است که توسط هوندا ریسینگ تهیه شده است و برخلاف مدل بیست استاندارد قادر است تا ۷۰۰ اسب بخار توان تولید کند. دلیل افزایش قدرت را باید در توربوشارژرهای بورگ‌وارنر، دریچه‌ها و پیستون ریخته گری شده و تجهیزات سفارشی درون موتور دانست.

به‌دلیل افزایش توان موتور سرعت صفر تا صد آن ۲٫۵ ثانیه طول می کشد که ۰٫۲ ثانیه کمتر از مدل قبلی است.  

رضوانی بیست X مدل 2017 از کمپانی رضوانی

جمع‌بندی

 با اولین نگاه مطمئنا شیفته‌ی رضوانی بیست ایکس خواهید شد. مسلماً بیست X خودروی ارزانی نیست اما به نسبت از قیمت مناسبی برای اسباب بازی منحصر به فرد با تعداد زیادی از اجزای فیبر کربن و عملکرد فوق العاده، برخوردار است.

۸- رضوانی بیست اسپیدستر (Rezvani beast speedster )

رضوانی بیست اسپیدستر اگرچه ممکن است به اندازه بیست قدرتمند و سریع نباشد، اما با این وجود باز هم عملکرد فریبنده‌ای را ارائه می‌دهد. 

بدنه خودرو

اگرچه ممکن است در نگاه اول بیست اسپیدستر و نسخه‌ی بیست متفاوت باشند اما این دو در واقع از نظر طراحی یکسان هستند. اسپیدستر همان سبک طراحی خشن بیست را دارد.

از جمله می‌توان به چراغ‌های جلوی باریک زیر بینی شیب‌دار، رینگ چرخ‌های روشن و خروجی‌های بزرگ هوا روی کاپوت جلو، اشاره کرد.

قدرت موتور

قدرت این خودرو از پیشرانه چهار سیلندر ۲٫۴ لیتری سوپرشارژ موجود در مدل بیست فراهم می‌شود، اما قدرت تولیدی آن در مدل اسپیدستر به ۳۰۰ اسب بخار و ۲۲۵ پوند فوت گشتاور کاهش یافته است. به همین دلیل سرعت صفر تا صد این مدل ۳٫۵ ثانیه است در حالیکه در مدل بیست تنها ۲٫۷ ثانیه زمان می‌برد. 

رضوانی بیست اسپیدستر 

جمع‌بندی 

اگرچه از نظر قدرت اسب بخار و عملکرد آن به اندازه نسخه‌ی بیست استاندارد دیدنی نیست، اما با این‌حال بیست اسپیدستر یک ماشین عالی است که اگر به دنبال سبک بودن، شتاب قوی و فضای داخلی کمی راحت‌تر از یک اتومبیل مسابقه‌ای هستید، باید آن را مد نظر داشته باشید.

۹- رضوانی بیست مدل ۲۰۱۶

رضوانی بیست مدل ۲۰۱۶ ترکیبی از ظاهر متوسط ​​و تسلط آیرودینامیکی است و موتور این اتومبیل نیروی کافی برای این هیولای ۵۰۰ اسب بخاری را فراهم می کند. 

بدنه خودرو

رضوانی بیست خودروی منحصر بفرد کمپانی رضوانی یک دیوانگی به تمام معناست و ظاهر آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحان رضوانی به‌وضوح ساعت‌های بی‌شماری را صرف شکل دادن به بدنه این ماشین کرده‌اند تا بازدهی آیرودینامیکی برجسته و نیروی کافی را به میزان مناسب ارائه دهند.

کمپانی رضوانی موتورز در ساخت چراغ‌های جلو و عقب به‌همراه آینه‌ها از چاپ سه بعدی بهره گرفته است.به علاوه شیشه‌ی جلو نیز اختیاری است.

قدرت موتور

رضوانی بیست مدل ۲۰۱۶ دارای یک سوپرشارژر و یک توربوشارژر متصل به آن است که قدرت دیوانه‌کننده‌ی ۵۰۰ اسب بخار در ۷۳۵۰ دور در دقیقه و ۳۷۴ پوند فوت گشتاور در ۵۹۵۰ دور رافراهم می‌کند.

این موتور چهار سیلندر همراه با وزن فوق‌العاده کم بیست باعث شده است که سرعت صفر تا صد این مدل ۲٫۷ ثانیه طول بکشد و همچنین حداکثر سرعت آن به ۱۶۵ مایل در ساعت می‌رسد.

رضوانی بیست 2016

جمع‌بندی

این ماشین با قدرت ۵۰۰ اسب بخار، وزن کم و سیستم تعلیق پیشرفته، احتمالاً پیشرفت بزرگی در تولید ماشین‌های اسپرت بوده است. 

۱۰- رضوانی بیست مدل ۲۰۱۴

کمپانی رضوانی اولین خودروی خود با نام «رضوانی بیست» را در ژوئن سال ۲۰۱۴ ارائه داد. این خودروی براساس خودروی اسپرت انگلیسی با نام آریل اتم ساخته شده است. 

بدنه خودرو

رضوانی بیست توسط سمیر سادیخوف طراحی شده و در طراحی آن از بدنه ای روباز و با سطوحی تراشیده شده از فیبر کربن استفاده شده است. فیبر کربن این امکان را فراهم می‌کند تا قدرت آریل اتم حفظ شود و همزمان نیز نیز دان فورس کاهش می‌یابد. زوایای بکار رفته در ظاهر این مدل نشان از آیرودینامیک بودن آن دارد.  

 قدرت موتور

خودرو رضوانی بیست را می‌توان با دو نوع موتور سفارش داد. پیشرانه‌ی Beast 300 یک توربوشارژ ۲٫۰ لیتری است که ۳۱۵ اسب را از طریق جعبه دنده شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. این نیروی باعث می‌شود تا این خودروی اسپورت از شروع ایستاده تنها در ۲٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مدل Beast 500 که یک موتور ۲٫۴ لیتری سوپرشارژ را در پشت صندلی‌های خود پنهان کرده است. این موتور بزرگتر ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در زمان۲٫۷ ثانیه این ماشین اسپرت را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رساند.

رضوانی بیست 2014

جمع‌بندی

این خودرو از کمپانی رضوانی درست مانند ماشین اسپرت آریل اتم یک اسباب بازی تمام عیار است و این واقعیت که می‌توان با آن در جاده‌های عمومی نیز رانندگی کرد به لذت آن اضافه می‌کند.

مطمئناً، این مدل فاقد صفاتی است که در یک ابرخودروی مانند بوگاتی ویرون پیدا می‌کنید، اما این خودرو  فقط با یک هدف ساخته شده است: رانندگی در پیست، از پیروزی بر رقبا و سپس بازگشت به خانه. در حقیقت توسط بوگاتی نمی‌توانید این کار را انجام دهید. 

سخن آخر

آقای رضوانی در کمپانی رضوانی موتورز با هدف تعریف مجدد خودروهای پرتوان و در عین حال هیجان‌انگیز، تیمی متشکل از طراحان، تولیدکنندگان، مهندسان ماشین‌های مسابقه‌ای و کارشناسان موتور با پرفورمنس بالا را جمع کرد. در حال حاضر این تیم یکی از منحصر به‌فردترین، افراطی‌ترین خودروهای موجود در بازار را با قیمتی بسیار مناسب تولید و عرضه می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.