ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

دانلود - فیلم - اهنگ - گالری - آموزش - موبایل - اخبار - هنرمندان

ترفندهای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ ها

داغ شدن لپ تاپ هنگام کار کردن با آنها می تواند منجر به آسیب مشاهده قطعات داخلی مثل گرافیک شود، حال راه چاره چیست؟ اگر داغ شدن لپتاپ یکی از بزرگ ترین معضلات شماست، ما در این پست به بررسی دلایل آن و راه کارهایی برای مقابله با آن خواهیم پرداخت.

تعداد زیادی از لپتاپ ها خیلی سریع‌تر از کامپیوترهای رومیزی یا همان دسکتاپ ها گرم می شوند. این میتواند در حالی‌که بعضی چیزی

متفاوت را تجربه می کنند، یک مقایسه مرسوم برای بسیاری دیگر از افراد باشد. هر چه که باشد، قطعا شما می خواهید علت این داغ شدن لپ‎تاپ را بدانید و با راه‌هایی برای کاهش سرعت داغ شدن آن و پیشگیری از آسیب مشاهده کامپیوترتان آشنا شوید.

 

برای پیشگیری از داغ شدن لپتاپ ، در وهله اولیه نیازمند آن هستید که دلیلش را بدانید و سپس از رخ دادن این اتفاق جلوگیری کنید. در این مطلب قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. حتی اگر تا به حال با چنین مشکلی برخورد نکرده‌اید نیز این مطلب میتواند اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهد تا عمر لپ‎تاپ خود را افزایش دهید. در ادامه با ما همراه باشید.

 

لپ‎تاپ شما نیازمند تمیز شدن هست


شما باید از دریچه‌های هوای لپ تاپتان مواظبت کنید تا گرد و غبار به داخل بدنه نفوذ نکند. اما در مورد فن چه کاری می توان کرد؟ جریان هوای ایجاد شده توسط فن اینکار را برای شما خواهد کرد. به همین دلیل باید مطمئن باشید روزنه‌های فن تمیز میباشند. اگر از پوشش محافظ بر روی لپ تاپتان بهره گیری میکنید، شاید باعث پیش گیری از جریان هوا و نفوذ آلودگی به داخل آن شود، اما به اجزای سخت افزار داخلی صدمه خواهد زد.

 

بنابراین، فن به خودی خود نیازمند مراقبت هست. نه تنها باید فن دستگاهتان را تمیز کنید، بلکه شما باید درگاه‌های ورودی معمول روی لپ‎تاپ را نیز ترجیحا هر سه ماه یک بار تمیز کیند. توصیه ما به شما بردن لپ‎تاپ به مراکز خدماتی برای انجام این امر هست و نباید خودتان اینکار را انجام دهید.

 

لپ‎تاپ شما در جای خنکی قرار ندارد


منظور ما این نیست که لپ تاپتان را بر روی تکه‌هایی از یک بگذارید، اما باید یک محیط با دمای معتدل را برای کامپیوترتان بسازید. بنابراین باید مراقب باشید اتاقتان گرم نباشد.

 

ما می دانیم که شما مجبورید در محیط کاری خود از لپ تاپتان بهره گیری کنید، اما باید بدانید که آن نیازمند یک جای خنک هست. یه اتاق مطبوع برترین جاییست که میتوانید نوت بوک را در آنجا قرار دهید. حتی اگر یک فضای مطبوع ندارید، شما باید دمای اتاقتان را تا حداقل 35 درجه سانتی گراد پایین بیاورید.

 

سطحی که لپتاپ بر روی آن قرار دارد، ناهموار هست


اجازه دهید فرض کنیم که شما لپتاپ را تمیز کرده‌اید، اما هنوز هم با مشکل داغی بیش از حد مواجه هستید. یکی دیگر از دلایل احتمالی داغ شدن لپ‎تاپ شما سطحی هست که سیستمتان را بر روی آن قرار داده‌اید. همه ی وقت لپ‎تاپ را بر روی یک سطح صاف و هموار که جریان هوا را محدود نمیکند قرار دهید. اشتباه متعارف  مردم بهره گیری از لپ‎تاپ

 

بر روی پای خود و یا در تختشان هست. هرچند معنی لپ‎تاپ به معنای «قرار گرفته جلوی زانو» هست، اما اگر سطحی که کامپیوتر را بر روی آن قرار داده‌اید صاف نباشد، هیچ جایی برای عبور هوا باقی نمی ماند و در نتیجه آن بیش از حد داغ میشود.

 

پردازش‌های فشرده


به منظور حل داغ شدن لپتاپ ، شما باید بخش نرم افزاری را نیز در نظر بگیرید. اگر شما در حال اجرای یک بازی با بالاترین حد تنظیمات گرافیکی هستید، ممکن هست لپ‎تاپ تمایل زیادی به بیش از حد گرم شدن داشته باشد. این اتفاق ممکن هست در مواقع دیگری که مستلزم پردازش‌های فشرده میباشند نظیر تولید موسیقی، تدوین ویدیو و یا کار با فتوشاپ نیز رخ دهد.

 

اگر برای مدت طولانیست که از این دست نرم افزارهای مستلزم منابع چندان سخت افزاری کار می کنید، بهتر هست کمی به لپ تاپتان استراحت دهید. اضافه بر این، یک بدافزار در حال اجرا در پس اساس نیز میتواند به همین شدت منابع کامپیوتر را مصرف کند که باید با یک نرم افزار خدمات دیسک آن را مرتفع کنید.

 

ممکن هست طراحی لپ‎تاپ شما ضعیف باشد؛ پیش از خریدن به این قضیه توجه کنید


این نکته، میتواند مهمترین علت برای گرم شدن لپ‎تاپ شما باشد. به طراحی لپتاپ توجه کنید، منافذی که برای جریان هوا بر روی آن تعبیه شده تا آن خنک بماند. اگر دریچه هوا ضعیف طراحی شده باشد و در موقعیتی قرار داشته باشد که هوا محدودتر در حرکت باشد، منجر به داغ شدن بیش از حد کامپیوتر شما خواهد شد.

 

 به گزارش پارس ناز معمولا اگر منافذ خروجی در اطراف و یا پشت نمایشگر قرار داشته باشد این مشکل پیش خواهد آمد. دریچه ها اغلب در قسمت پایین قرار می گیرند، بنابراین سعی کنید لپ تاپی که خریداری می کنید از چنین وضعیتی برخوردار باشد. اگر بودجه‌ای بیش از 900 دلار را برای خرید یک لپ‎تاپ در نظر گرفته‌اید، این قضیه را جدی‌تر بگیرید.

 

جمع بندی

بنابراین نکات بالا می توانند دلایل احتمالی داغ شدن لپتاپ شما باشند. با در نظر گرفتن این نکات، شما می توانید به پیشگیری از این اتفاق کمک کنید.

آقای محسن موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.