ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

دانلود - فیلم - اهنگ - گالری - آموزش - موبایل - اخبار - هنرمندان

غذا های کلاسیک امریکا

غذای ایالات متحده آمریکا در حالی که برخی از این غذاها از کشورهای دیگر سرچشمه گرفتند، و توسط مهاجران به سرتاسر آمریکا آورده شدند، همه آن ها به غذاهای آمریکایی تبدیل شده اند. همه این کلاسیک های آمریکایی احترام بگذارید.

۱. پای سیب

عبارت “پای سیب درست مانند آمریکایی آن” برای توصیف چیزی کاملاً آمریکایی استفاده می شود اما اما در واقع یک اسم بد نامگذاری شده است – پای سیب صدها اگر نه هزاران سال است وجود دارد. اولین دستور غذایی ثبت شده آشپزی انگلیسی در قرن ۱۴ ام بطور برجسته نمایان شده است. با این حال، دسر به نمادی از روش زندگی آمریکایی تبدیل شده است.

۲. لوبیای پخته

تصور می شود که لوبیای پخته اقتباسی از یک cassoulet ، یک خورشت لوبیای فرانسوی یا تغییر در یک غذای معرفی شده به مهاجران اروپایی توسط بومیان آمریکا باشد. اما هاینتس، معروف ترین نام تجاری، در ایالات متحده در سال ۱۸۹۵ راه اندازی شد، که لوبیای پخته مدرن را کاملاً آمریکایی می سازد.

۳. همبرگر

مهاجران آلمانی همبرگر را به آمریکا آوردند. چه کسی، در دهه ۱۸۸۰، تصمیم گرفت که گوشت را بین نان قرار دهد و محصولی ایجاد کند که آن را به نام همبرگر می شناسیم و امروزه علاقه به آن جای بحث دارد (حداقل چهار ادعا وجود دارد). صرفنظر از نژاد، عشق و عاشقی آمریکایی با همبرگر، . همتایان آن ها، هر ساله ۵۰ هزار میلیارد همبرگر تنها در ایالات متحده خورده می شود.

۴. پنکیک دوغ

پنکیک قرن هاست که وجود دارد اما این آمریکایی ها هستند که آن را از ان خود کرده اند. پنکیک در ایالات متحده ضخیم، کرکی، و بسیار هوس برانگیز است. با زغال اخته، کمی شربت افرا و در کنار گوشت نمک زده سرو می شود.

۵. بیسکویت شکلاتی

آمریکایی ها قطعاً می دانند چگونه یک چیز لذت بخش تولید کنند، که ابداً به عنوان تکه شیرینی شکلاتی، به طور بسیار گسترده خورده نمی شود. برای اولین بار در اواخر دهه ۱۹۳۰ روت ویکفیلد دستور تهیه شیرینی با تراشه های شکلات را ارائه کرد.

۶. پشمک

فوق العاده شیرین، بد برای دندان های شما، اما طعم بهشتی، آب نبات پنبه ای (پشمک در انگلستان) قند تاب خورده به نحوی محو ناشدنی، مربوط به نمایشگاه ها است. اگرچه ریشه های آن در اروپا و یا خاورمیانه هستند، هنگامی که یک شیرینی فروش با یک دندانپزشک ایالت تنسی به نام ویلیام جیمز موریسون (بله، واقعا) برای تولید اولین ماشین پشمک تیمی تشکیل داد، تنها برای بازار انبوه در دسترس قرار گرفت. که به علت یک طوفان در نمایشگاه جهانی سنت لوئیس در سال ۱۹۰۴ به ناچار فروکش کرد.

۷. کاپ کیک (کیک فنجانی)

هر چند کیک های کوچک اروپایی هستند، کاپ کیک یک اختراع آمریکایی است، که در دستور تهیه تیکو آمریکایی کتاب آملیا سیمونز ۱۷۹۶ با عنوان “یک کیک که در فنجان های کوچک پخته می شود” ارائه شد. آن ها بسیار سریع و آسان است.

۸. دونات

بسیاری ادعا برای دونات را کنار گذاشته اند : مهاجران هلندی با آن ها مشابه oliekoek را آوردند؛ و در سال ۱۸۴۷ این شیرینی حفره ای به ملوان هانسون گرگوری نسبت داده شد. اما کشف اخیر یک کتاب آشپزی انگلیسی نوشته شده در سال ۱۸۰۰ نشان می دهد که یک دستور برشخمیر بسیار سرخ شده  “آجیل داو” ، اولین و قدیمی ترین نمونه است. هر کسی که آن ها را اختراع کرد، آن ها در حال حاضر بخشی از آگاهی آشپزی آمریکایی هستند – تخمین زده می شود که ۱۰ میلیارد دونات در ایالات متحده در سال تولید می شود.

۹. هات داگ

هات داگ ها احتمالاً معروف ترین غذاهای خیابانی آمریکایی هستند. سوسیس به سبک آلمانی، که بخار پز یا کبابی می شوند و به عنوان فینگرفود بین نان قراره داده می شوند، در سال های ۱۸۷۰ تا ۱۸۸۰ شروع به ظهور کردند. در حال حاضر، انواع مختلفی از جمله چیلی داگ و کورن داگ (سوسیس پوشیده شده در خمیر که سرخ می شود و روی یک چوب سرو می شود) وجود دارند. آن ها در رویدادهای ورزشی، نمایشگاه ها، کارناوال و گوشه و کنار خیابان در همه جا موجود هستند.

۱۰. ذرت بو داده (پاپ کورن)

به نظر می رسد پاپ کورن برای اولین بار در ایالات متحده ادر دهه ۱۸۲۰ برای کسب محبوبیت فروخته شده است. در زمان رکود بزرگ، ارزان قیمت بودن آن دونات را به یکی از معدود غذاهای “لوکس” تبدیل کرد که فروش آن در حال افزایش بود. دونات به عنوان یکی از محبوب ترین خوراکی های لذت بخش در سینما، نمایشگاه ها و در خانه باقی مانده است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.