ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

دانلود - فیلم - اهنگ - گالری - آموزش - موبایل - اخبار - هنرمندان

10 دلیل دیدنی برای سفر به استرالیا

کشور استرالیا، واقع در میان اقیانوس آرام و دریای هند، بزرگترین جزیره و کوچکترین قاره ی جهان است. این کشور زیبا فضاهای متعددی برای گردش و جاذبه هایی برای کشف شما دارد. مناظر استرالیا خود انگیزه ای برای قدم زدن ماجراجویانه در این کشور هستند. فرقی ندارد که به دنبال کشف زندگی سنتی افراد بومی این سرزمین، استراحت در سواحل آفتابی یا خوشگذرانی شبانه در یکی از مکان های پرطرفدار شهر باشید، استرالیا برای هریک از بازدیدکنندگان جذابیتی منحصر به فرد دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با وجود پارک های ملی که سرتاسر کشور پراکنده شده اند و برخی از جزایر خارج العاده، گردشگران استرالیا می توانند لحظه ای را در حال لذت بردن از تاسمانی و لحظه بعد به پارک های ملی کاکادو و اولورا کاتا جوتا بروند. در کنار این ها، سواحل زیبا و آب های فیروزه ای که به صورت خطی از کنار سواحل آن می گذرند، خانه ی برخی از حیرت انگیزترین دیواره بزرگ مرجانی (یکی از معجزات دنیای طبیعی و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی استرالیا) می باشد.

  1. شهر کنز (Cairns)

هرچند که شهر کنز به خودی خود مکان جذابی نیست، جنگل های بارانی که آن را احاطه می کنند و آب های فیروزه ای زیبا که با سواحل آن برخورد می کنند، مناظر زیبایی در خصوص شهر می سازند. شهر کنز که جاذبه توریستی جذابی است، مسیری برای رسیدن به دیواره بزرگ مرجانی در نظر گرفته می شود که خود دلیل اشباع شدن کنز از گردشگران است. مناظر طبیعی شگفت انگیزی نیز در نزدیکی کنز قراردارند و بسیاری از بازدیدکنندگان در مسیر رسیدن به کنز به دیدن پارک ملی دِینتری یا مناطق گرمسیری کوئینزلند می روند. شهر کنز چهارمین شهر محبوب برای بازدید در استرالیا، به اندازه کافی کافه، رستوران و مرکز خرید دارد که به غیر از جاذبه های طبیعی، بازدیدکنندگان را سرگرم نگاه دارد.

  1. شهر آدلاید (Adelaide)

شهر آرام آدلاید با خیابان های ساکت و کافه های متعدد، جایی سرگرم کننده برای گردش است. همچنین سالن های موسیقی فوق العاده ای برای بازدید شما وجود دارند. همانطور که نام مستعار «شهر کلیساها» را به آدلاید داده اند، بر فراز این شهر مناره های بلند کلیساها دیده می شوند. همچنین پارک ها و فضاهای سبز طبیعتی در انتظار شما هستند. در کنار موزه های عالی شهر رستوران ها و گالری های هنری نیز وجود دارند. در «مارس دیوانه» این شهر میزبان فستیوال ها، برنامه ها و نمایش های متعدد به صورت همزمان است.

  1. جزیره تاسمانی (Tasmania)

ایالت جزیره تاسمانی ممکن است از مابقی کشور جدا افتاده باشد، اما هنوز یکی از بهترین مکان های بازدید در استرالیا است. تقریبا نیمی از این منطقه به منظور حفظ میراث طبیعی تحت محافظت دولت می باشد. با وجود بیابان های ویران و ارتفاعات کوهستانی، سواحل سفید خیره کننده، آبشارها و جنگل ها، کاوش ها در این سرزمین بسیار جذاب است. همچنین قایق سواری در ساحل این جزیره می توانید به تماشای دلفین، پنگوئن و فک بپردازید. شهر پایتختی هوبارت با محصولات محلی عالی، رستوران ها و کافه های با غذا و نوشیدنی های فوق العاده دارد. همچنین تنوعی از فستیوال ها در طول سال در این جزیره برگزار می شوند.

  1. شهر پرت (Perth)

پرت، پایتخت استرالیای غربی از مابقی کشور دورافتاده است، اما با این حال به دلیل جو آن، مکان های فرهنگی خارق العاده و طیف وسیعی از خدمات برای ارائه به طور معمول یکی از پرپذیرش ترین شهرهای جهان به حساب می آید. شهر پرت همیشه آفتاب گرم و سواحل زیبا برای ارائه دارد که فعالیت های فضای باز زیادی را برای سرگرمی شما به همراه خواهد داشت. موزه های عالی، مراکز خرید، تنوع بالای کافه و رستوران های شهر پرت، مقصدی مناسب برای سفر به غرب استرالیا است.

  1. بریزبن (Brisbane)

مقصد سرزنده گردشگری بریزبن در تمام طول سال در زیر نور دلنشین آفتاب قراردارد. با جمعیت 2 میلیون نفری، بریزبن سومین شهر بزرگ استرالیا بعد از سیدنی و ملبورن است. با قرارگیری در ایالت آفتابی، بسیاری از بازدیدکنندگان در مسیرشان برای رسیدن به ریزورت های فوق العاده و سواحلی که در شمال و جنوبشان در این شهر توقف می کنند. با قرارگیری شهر بریزبن در کنار رودخانه ی بریزبن و آب و هوای فوق العاده برای شما فعالیت های فضای باز از قبیل دوچرخه سواری، کوهنوردی و پیاده روی به همراه دارد. بریزبن با صحنه موسیقی پر جنب و جوش به نحوی یکی از پایتخت های موسیقی جهان محسوب می شود. همچنین رستوران و کافه های بسیاری در این شهر وجود دارند که نباید از دست بدهید.

  1. پارک ملی کاکادو (Kakadu National Park)

پارک ملی کاکادو با ساکنان بومی برای بیش از 40 هزار سال، دارای بیش از 5 هزار هنر سنگی باستانی و سایت بوده که لایق بازدید هستند. این مکان دارای اهمیت فرهنگی و طبیعی بی نظیری است. این پارک عظیم شامل برخی از خیره کننده ترین طبیعت ها بوده که لایق بازدید هستند؛ به خصوص آبشار کاکادو نفسگیر است. با اکوسیستم های متنوعی که درون مرزهای این پارک قرارگرفته اند شما می توانید لحظه ای را از طریق ماسه سنگ ها متروک پیاده روی کنید و لحظه بعد در آبشارها و استخرهای طبیعی حمام کنید. به علت ابعاد عظیم پارک کاکادو، شما می توانید در نهایت آرامش و سکوت در آن گردش کنید.

  1. شهر ملبورن (Melbourne)

شهر ملبورن جز سیدنی رقیبی ندارد و با بین المللی بودن آن، به نظر بسیاری پایتخت فرهنگ استرالیا است. با گالری های هنری، موزه ها و فضای سرزنده موسیقی همیشه کاری برای انجام در این شهر وجود دارد. به علت سطح کیفیت زندگی بالا، شهروندان سرتاسر دنیا به خیابان های این شهر آمده اند. بازتاب جمعیت چند فرهنگی این شهر را می توانید در غذاهای محلی لذیذ آن مشاهده کنید. به لطف معماری دیدنی، قدم زدن در میان خیابان های شهر و فضاهای سبز متعدد شما را عاشق ملبورن می کند.

  1. دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef)

بزرگترین سیستم صخره های مرجانی جهان، دیواره بزرگ مرجانی واقعا غول آسا است. با طول 2300 کیلومتری، این دیواره به وضوح از فضا قابل مشاهده است و 900 جزیره در اطراف این اکوسیستم عظیم قرارگرفته اند که در حقیقت از 2900 صخره مجزا تشکیل شده است. بازدید از دیواره بزرگ مرجانی تجربه ای فراموش نشدنی است. سالانه حدود 2 میلیون بازدیدکننده برای لذت از این شگفتی طبیعی به اینجا جذب می شوند. غواصی بهترین روش برای تجربه کامل از این دنیای غنی زیردریاست. همچنین سفرهای قایقی، قایقرانی و حتی هلیکوپتر سواری منظره ای متفاوت از این پدیده عظیم الجثه برای شما فراهم می آورد. با قایقرانی در میان آب های فیروزه ای، دلفین ها، لاکپشت های دریایی و صخره ها را در زیر خود مشاهده می کنید.

  1. پارک ملی اولورا کاتا جوتا (Uluru-Kata Tjuta National Park)

پارک ملی اولورا با شهرت جهانی، به چهره ی قرمز رنگ خود شهرت دارد. این پارک یکی از برجسته ترین مکان های دیدنی استرالیا می باشد. بازدید از این سنگ عظیم بی نظیر باورنکردنی است و دلیل اصلی پارک ملی چنین مقصد محبوبی است. عظمت و منحصربه فردی آن تا مدت ها در خاطره افراد باقی می ماند. با وجود اینکه اولورا جاذبه ی اصلی است، سازه سنگی کاتا تیجوتا نیز به همان اندازه شما را مسحور می کنند. این پارک که به مردم بومی انانگو مربوط می شود، اهمیت فرهنگی و معنوی بالایی برای آن ها دارد.

  1. سیدنی (Sydney)

شهر مدرن سیدنی با تاریخچه قدیمی، به منظره بندر خود شهرت دارد. اولین ساکنان این منطقه هزاران سال در کنار بندرگاه آن زندگی می کردند. این بندرگاه همچنین محل نگه داشتن محکومین ارسال شده به استرالیا در دهه 1780 بود. امروزه کشتی ها بازدیدکنندگان را برای گردش در زیر پل مشهور بندرگاه سیدنی و گذر از جلوی خانه اپرای سیدنی می برند. به غیر از این جاذبه های معروف، سیدنی خصوصیات دیگری هم دارد. با وجود موزه ها، تئاتر ها و سینما ها در سرتاسر شهر، بعد فرهنگی سیدنی بسیار مجذوب کننده است. به همین ترتیب ، این شهر برای زندگی بسیار عالی است و سواحل خارق العاده و جذاب که تنها به جذابیت آن می افزاید. ساحل زیبای بوندی هنگام بازدید از سیدنی امری ضروری است. فعالیت های فضای باز نقشی اساسی در فرهنگ استرالیایی دارند. شهری سرگرم کننده و پرانرژی که کارهای زیادی برای آن انجام می شود؛ سیدنی بدون شک یکی از محبوب ترین مقصد استرالیا است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.