ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

دانلود - فیلم - اهنگ - گالری - آموزش - موبایل - اخبار - هنرمندان

یکسری از مشکلات بدلیل اشتباهات کاربران بوجود می آید و اگر بتوانیم بلافاصله سیستم را به زمان قبل از نصب برنامه یا هر کاری که انجام داده ایم بر گردانیم ، مشکل رفع می شود . خوشبختانه ویندوز دارای قابلیت نقطه بازیابی می باشد که در صورت فعال شدن به شما کمک می کند در زمان های مختلف که ویندوز عملکرد درستی دارد یک نقطه بازیابی ایجاد کنید تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانیم به زمان قبل بر گردیم . با فعال شدن این ویژگی می توانید به نسخه قبلی برنامه ها (تنظیمات قبل از خراب شدن) همچنین به فایل های قبل از تغییرات اعمال شده دسترسی داشته باشید . در ادامه روش انجام اینکار توضیح داده می شود .

روش فعال کردن نقطه بازیابی در ویندوز 7

1. در ابتدا شما برای بازیابی نسخه های قبلی یک فایل و پوشه باید قابلیت Previous Version داریوها سیستم خود را فعال کنید زیرا این قابلیت در ویندوز ۷ به طور پیش فرض فقط بر روی درایو C فعال است و شما در ابتدا فقط میتوانید به نسخه های قبلی فایل و پوشه این درایو دسترسی پیدا کنید،برای فعال نمودن قابلیت Previous Version بقیه داریو های سیستم مسیر زیر را دنبال کنید:

Control Panel > System and Security > System سپس در پنجره ظاهر شده در سمت چپ بر روی گزینه System protection کلیک کنید.

1 برگرداندن ویندوز 7 به چند روز قبل

2. یک پنجره همانند تصویر زیر نمایش داده می شود . به صورت پیش فرض این قابلیت غیر فعال است و ممکن است در سیستم عامل هایی که توسط شرکت های ایرانی رجیستر شده اند این قابلیت فعال باشد .  در سر برگ “System Protection” قسمت “Protection Settings” بر روی درایو هایی که قصد دارید برای آن یک نقطه بازیابی ایجاد کنید کلیک کرده و گزینه “Configure” را انتخاب کنید .

2 برگرداندن ویندوز 7 به چند روز قبل

3.در این پنجره شما با نتخاب گزینه اول “Restore system settings and previous version of files” میتوانید علاوه بر فعال کردن قابلیت Previous Version برای یک فایل،قابلیت Restore (بازیابی) نمودن تنظیمات این درایو را توسط System Restore ویندوز نیز فعال کنید،وبا گزینه دوم “Only restore the previous version of files” فقط قابلیت Previous Version برای یک فایل را فعال میکنید.(گزینه سوم برای غیر فعال کردن این تظیمات میباشد)

یکی از دو گزینه اول را به دلخواه انتخاب کنید و سپس از قسمت Disk Space Usage یک مقدار دلخواه از هارد درایو خود را برای این قابلیت اختصاص دهید(هر چقدر فضای بیشتری اختصاص دهید مدت زمان نگهداری ورژن های قبلی فایل و پوشه بر روی ویندوز بیشتر میشود).

در نهایت پس از انجام تنظیمات پنجره را OK کنید و سپس در صورت نیاز این تنظیمات برای داریو دیگر سیستم که میخواهید این ویژگی را داشته باشد فعال کنید.

3 برگرداندن ویندوز 7 به چند روز قبل

تا به این مرحله روش فعال شدن آموزش داده شد تا در صورتیکه می خواهید از قابلیت نقطه بازیابی استفاده کنید دقیق بدانید چکاری باید انجام شود .اما اگر این قابلیت قبلا فعال بوده ادامه آموزش را بخوانید تا دقیقا متوجه شوید چطور می توانیم به چند روز قبل بر گردیم . 

4. یکبار دیگر بر روی گزینه System protection کلیک کنید. سپس گزینه SYSTEM Restore را انتخاب کنید . 

4 برگرداندن ویندوز 7 به چند روز قبل

5. بر روی کلید Next کلیک کنید .

5 برگرداندن ویندوز 7 به چند روز قبل

6. یک پنجره باز می شود که آخرین زمان نصب نرم افزار و تغییرات بعد از فعال کردن بازیابی لیست شده است . در صورتیکه نیاز به گزینه های بیشتری (نقطه بازیابی) دارید بر روی کلید Scan for affected program کلیک کنید .

6 برگرداندن ویندوز 7 به چند روز قبل

7. صبر کنید تا اسکن تمام شود . بعد از اتمام اسکن یک تاریخ را انتخاب کرده و بر روی کلید Close کلیک کنید .

7 برگرداندن ویندوز 7 به چند روز قبل

8. بعد از انتخاب نقطه بازیابی بر روی کلید Next کلیک کنید . 

8 برگرداندن ویندوز 7 به چند روز قبل

9. بر روی کلید Next کلیک کنید .

9 برگرداندن ویندوز 7 به چند روز قبل

10. بر روی کلید Finish کلیک کنید . 

10 برگرداندن ویندوز 7 به چند روز قبل

11. پنجره بعدی را هم تایید کرده و صبر کنید تا سیستم ریست شود .

11 برگرداندن ویندوز 7 به چند روز قبل

بعد از تایید این پنجره سیستم ریست شده و بر می گردد به زمانی که شما انتخاب کرده اید .  امیدوارم با انجام اینکار مشکل رفع شود . 

 

شما از طرق خود درایو هم می توانید نقطه بازیابی را فعال کنید . حال برای استفاده از قابلیت previous version کافیست بر روی فایل یا پوشه مورد نظر کلیک راست و گزینه Restore previous version را انتخاب کنید.
در پنجره ظاهر شده شما میتوانید نسخه قبلی یک فایل و پوشه دور طول هفته،ماه و یا سال گذشته مشاهده کنید،حالا شما میتوانید براحتی نسخه مورد نظر خود را انتخاب و سپس از طریق گزینه های Open،Copy و یا Restore آنرا باز،کپی و یا بازیابی کنید.

آقای محسن موسوی

آموزش

ویندوز 7

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.