ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

دانلود - فیلم - اهنگ - گالری - آموزش - موبایل - اخبار - هنرمندان

انتخاب مسواک خوب و مناسب برای سلامت دهان و دندان بسیار مهم است پس قبل از خرید آن نکات و مشخصاب یک مسواک خوب را بدانید.

ویژگی های یک مسواک خوب و مناسب برای سلامت دهان و دندان

مسواک ابزاری مهم برای تمیز نگه داشتن دهان و دندان است بنابراین باید مسواکی را انتخاب کنید که ایمن بوده و استفاده از آن آسان باشد هم چنین اندازه مناسبی برای دهان داشته باشد و بتوانید به راحتی آن را کنترل کنید و مطمئن شوید که موهای آن سخت نیستند.مسواک خوب

مسواک خوب

در مورد افزودن ویژگی های خاص، مانند پاک کننده زبان یا نوع خاصی از دسته فکر کنید، اگر از آن زیاد استفاده می کنید مطمئن شوید سالم است دقت کنید که قبل از خرید برچسب ایمنی داشته باشد.

یک مسواک خوب یعنی مسواکی که به خوبی باکتری های دهان و دندان را پاک کرده و آسیبی بر جای نگذارد. به نظر شما چه مسواکی برای دندان مناسب است؟ مسواکی با جنس نرم یا یک مسواک زبر ؟ پاسخ این سوالات و نکات مهم دیگر مرتبط با انتخاب مسواک خوب و مناسب را در ادامه بخش پزشکی و سلامتی ام پی دانلود خواهید خواند.

یک مسواک خوب جنس نرم دارد یا زبر؟

جراح و دندان پزشک در پاسخ به این سوال میگوید :معمولا استفاده از مسواک هایی با موهای نرم توصیه می شود و پیشنهاد می شود از استفاده از مسواک های زبر جدا خودداری شود چراکه موجب آسیب به لثه میشوند و به بافت نرم یا سمان ها و عاج های اکسپوز شده آسیب می رسانند.

مسواک نرم با محیط دندان بهتر منطبق می شوند و فرد حین استفاده از آن دچار مشکل و سختی خاصی نخواهد بود.

مسواک نرم خوب است یا سفت؟

چطور یک مسواک خوب انتخاب کنیم ؟

انتخاب اندازه و سبک مسواک خوب

دقت کنید که مسواک تان برای شکل دهان شما مناسب باشد:

طبق مسواک های گذشته باید یک ایده از شکل کلی دهان خود داشته باشید بعضی ها دهانشان باریک یا پهن تر از بقیه است، در این صورت به مسواکی نیاز دارید که برای دهان و دندان تان مناسب باشد.

مسواکی را می خواهید که بتواند به راحتی به پشت دندان های آسیاب شما برسد شکل دهان و اینکه آیا بزرگ تر یا باریک تر است، بر این که مسواک به راحتی می تواند به دندان شما برسد، تاثیر خواهد گذاشت.

مسواک با یک دسته مناسب انتخاب کنید. برای مثال اگر شما یک دهان بسیار باریک و تا حدودی دراز داشته باشید، به یک مسواک با یک دسته بزرگتر نیاز خواهید داشت احتمالا با مسواک کوچک تر احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

اندازه دهان خود را در ذهن نگه دارید :

دهان ها اندازه متفاوتی دارند اگر یک دهان به اندازه متوسط داشته باشید بیشتر مسواک های مرسوم برای شما کارآمد خواهد بود با این حال، اگر یک دهان بسیار بزرگ و یا خیلی کوچک داشته باشید، هنگام انتخاب مسواک، این موضوع را مورد توجه قرار دهید.

بیشتر مردم می توانند از یک مسواک استفاده کنند که به اندازه 50 اینچ عرض و 1 اینچ ارتفاع دارد این می تواند به پشت دندانهای بسیاری از افراد بدون مشکل برسد با این حال، اگر شما مشکلاتی با مسواک بیش از حد بزرگ و یا بیش از حد کوچک داشته باشید، این موضوع را در نظر بگیرید.

اگر بزرگ تر یا کوچک تر از دهان متوسط باشد، یک مسواک کوچک و یا کمی بزرگتر را انتخاب کنید.

چگونه مسواک خوب انتخاب کنیم؟

به زاویه مسواک نگاه کنید :

برخی از مسواکها به گونه ای طراحی شده اند که زاویه خاص دارند برخی از مصرف کنندگان مسواک با کمی کجی را پیدا می کنند که به آن ها این امکان را می دهد که به راحتی مناطق خاصی از دهان را هدف قرار دهد با این حال، نباید مسواکی بخرید که نمی دانید چگونه از آن استفاده کنید اگر اولویت قوی تری برای یک مسواک زاویه دار داشته باشید، که قبلا از آن ها استفاده کرده اید، یک مسواک استاندارد انتخاب کنید. مسواک ایده آل چیزی است که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

هم چنین به خاطر داشته باشید که موهای پلاستیکی بیشتربه تمیز کردن بهتر کمک خواهند کرد هستند.

دسته ای را که دوست دارید انتخاب کنید:

اگر از دسته مسواک خود خوشتان نمی آید، احتمال کمتری وجود دارد که دندان های خود را به طور موثر مسواک بزنید داشتن یک مسواک با یک دسته نرم نگه داری آن را آسان می سازد هم چنین تکنیک بد مسواک زدن می تواند به دندان های شما آسیب برساند.

متاسفانه، معمولا نمی توانید یک مسواک را از بسته خارج کنید تا آن را بررسی کنید. با این حال، می توانید دسته مسواک را از داخل جعبه بررسی کنید.

راهنمای انتخاب و خرید مسواک خوب

انتخاب ویژگی های خاص مسواک خوب

ویژگی های اضافه ای که می خواهید را انتخاب کنید:

آیا ویژگی خاص وجود دارد که احساس می کنید باید از آن استفاده کنید؟ اگر تنفس بد بو دارید، ممکن است نیاز به یک مسواک با یک پاک کننده زبان داشته باشید. اگر آگاه باشید مسواکی انتخاب می کنید که به راحتی قابل بازیافت و از مواد آلی ساخته شده باشد.

اغلب فروشگاه ها و سوپرمارکت ها انواع زیادی از مسواک ها را می فروشند، بنابراین پیدا کردن ویژگی خاص مشکل است. با این حال، همه ویژگی های خاص مسواک درهر فروشگاهی موجود نیستند. اگر به دنبال یک ویژگی بسیار مناسب هستید، می توانید یک مسواک را به صورت آنلاین بخرید.

در مورد مسواک دستی در مقابل یک مسواک الکترونیکی فکر کنید:

مسواک دستی فقط با دست شما کار می کند مسواک الکترونیکی یک موتور دارد که وقتی که مسواک را روی دهان خود حرکت می دهید، موها را تکان می دهد تصمیم بگیرید آیا می خواهید یک مسواک الکترونیکی یا دستی بخرید.

مزیت اصلی یک مسواک الکترونیکی این است که می تواند به شما تمیزی عمیق تری بدهد، هم چنین اگر شما شرایطی مانند ورم مفاصل دارید، مسواک الکترونیکی کارهای زیادی برای شما انجام می دهد.

با این حال، مسواک الکترونیکی گران است و باید هر سه تا چهار ماه یکبار جایگزین شوند پس اگر بودجه کمی دارید و هیچ مشکلی ندارید که مسواک زدن را برایتان دشوار کند، ممکن است بخواهید یک مسواک دستی انتخاب کنید.

عیب بزرگ دیگر داشتن یک مسواک الکترونیکی این است که ممکن است فراموش کنید که چطور به درستی مسواک بزنید موثرترین روش مسواک زدن، روش دستی است که در آن می توانید با استفاده از حرکت های عمودی مسواک بزنید.

هنگام انتخاب ویژگی های خاص هزینه را به یاد داشته باشید :

بیشتر مسواک ها باید هر سه تا چهار ماه تعویض شوند هنگام انتخاب ویژگی های خاص، هزینه ها را به یاد داشته باشید در حالی که مسواک با یک پاک کننده زبان می تواند مناسب به نظر برسد، اگر این مسواک دو برابر قیمت یک مسواک معمولی باشد ممکن است ارزش پول را نداشته باشد. به جای آن می توانید هزینه را صرف نخ دندان کنید هم چنین می توانید زبان خود را با یک مسواک معمولی تمیز کنید و کمی پول پس انداز کنید.

نکات مهم در انتخاب مسواک خوب و مناسب

بررسی نکات بهداشتی مسواک خوب :مطمئن شوید که مسواک ایمن است

برچسب را بررسی کنید :

باید یک مهر از انجمن دندان پزشکی بر روی هر نوع مسواک ببینید تا مطمئن شوید این مسواک برای ایمنی و کارایی مورد بررسی قرار گرفته است مسواکی را بدون بسته بندی نخرید.

سعی کنید مسواک با موهای نرم تر را انتخاب کنید :

در ابتدای همین بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک هم گفتیم که در حالی که مسواک با انواع موها وجود دارد باید معمولا موهای نرم تر را انتخاب کنید این باعث فشار کم تر بر زبان و مینای دندان می شود مسواک نرم را جایگزین مسواک سخت کنید.

از خرید مسواک بسیار ارزان اجتناب کنید :

می توانید بسته های ارزان قیمت مسواک را پیدا کنید این مسواک به اندازه مسواک های دیگر کیفیت بالا ندارند و برخی از آن ها حتی ممکن است تاییدیه هم نداشته باشند ارزشش را دارد که کمی پول بیشتر برای یک محصول با کیفیت پرداخت کنید.

اصول دیگر از مراقبت های دندان را به خاطر داشته باشید. مسواک فقط یک جز از بهداشت دهان است دقت کنید نخ دندان و دهان شویه داشته باشید. این برای سلامتی دندان مهم است.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.