ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

دانلود - فیلم - اهنگ - گالری - آموزش - موبایل - اخبار - هنرمندان

بیماری های قلبی یکی از عوامل کلیدی مرگ و میر در جهان هستند. برخی عادات ناسالم و نامناسب می توانند خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش دهد. همچنین عواملی نظیر سن، سابقه خانوادگی در بیماری های قلبی، میزان تحرک می توانند نقش مؤثری در بروز هر گونه بیماری قلبی داشته باشند.
نکاتی وجود دارند که با رعایت آنها می توان از بروز هر گونه بیماری قلبی جلوگیری کرد که در این مطلب به بررسی آنها می پردازیم.

 

 

 

 

 

 

 

  1. کنترل فشار خون

فشار خون بالا یک عامل مهم در بروز بیماری های قلبی است. فشار خون بالا می تواند بر اثر برخی عوامل نظیر عادات غذایی ناسالم، استعمال دخانیات، عدم فعالیت جسمانی و مصرف برخی دارو ها پدیدار شود. بنابراین اگر شما هم مبتلا به فشار خون بالا هستید، با ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی خود می توانید این مشکل را کاهش دهید.

 

  1. بطور منظم ورزش کنید

ورزش فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد که از مهمترین فواید آن، افزایش قدرت قلب و بهبود گردش خون به شمار می روند. ورزش همچنین باعث تناسب اندام و کاهش کلسترول و فشار خون می شود که همه این موارد نقش مؤثری در حفظ سلامت قلب دارند.

 

  1. تغذیه سالم

برای حفظ سلامت قلب، مصرف چربی های اشباع شده، غذاهایی با مقدار زیاد سدیم و شکر را کاهش دهید. در عوض غذاهای سالم مانند میوه‌جات و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. مصرف ویتامین ها نیز نقش کلیدی در پیشگیری از بیماری های قلبی دارند.

 

  1. وزن خود را کاهش دهید

چاقی و اضافه وزن خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. چاقی و اضافه وزن همچنین می تواند سطوح کلسترول و تریگلیسرید، فشار خون و علائم دیابت را افزایش دهد.
کاهش وزن می تواند در پیشگیری از بیماری های قلبی مؤثر باشد.

 

  1. سیگار کشیدن را ترک کنید

سیگار کشیدن باعث افزایش فشار خون شده و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.
اگر شما به سیگار و هرگونه دخانیات اعتیاد دارید، بهتر است هر چه سریعتر این عادت زیان آور را ترک کنید و خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهید.

 

  1. استرس را مدیریت کنید

استرس رابطه زیادی با مشکلات قلبی دارد. استرس باعث افزایش فشار خون می شود و همچنین استرس بیش از حد و شدید می تواند یک عامل مهم در بروز حملات قلبی باشد.
بعضی افراد روش های خطرناکی را برای مقابله با استرس انتخاب می کنند، این عادات شامل پرخوری، سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی می باشند که همین عادات تهدید بزرگی برای سلامت قلب هستند.
بهترین راه های مقابله با استرس، ورزش کردن، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش و تمرکز برروی یک چیز آرامش انگیز و… هستند که می توانند شما را در مدیریت استرس کمک کنند.

 

  1. خواب کافی شبانه

کمبود خواب کافی شبانه باعث افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا، چاقی و دیابت می شود که همه این موارد عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی هستند.
خواب شبانه مناسب برای هر فرد بین ۷ تا ۹ ساعت می باشد. اگر دچار مشکلات خواب هستید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. مشکلاتی نظیر آپنه خواب که باعث وقفه تنفس در خواب می شود؛ این مسئله باعث عدم استراحت کافی شبانه می شود و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد، بنابراین درصورت ابتلا به این مشکل روش های درمان را از پزشک خود تهیه کنید.

آقای محسن موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.