ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

دانلود - فیلم - اهنگ - گالری - آموزش - موبایل - اخبار - هنرمندان

اگر از دید پرنده به کشور مالدیو بنگرید شاهد هیجان‌انگیز و زیباترین منظره‌ی کره‌ی زمین خواهید‌بود. مالدیو متشکل از تقریبا ۱۲۰۰ جزیره مرجانی ست که به‌طور پراکنده در آب‌های فیروزه‌ای اقیانوس هند قرار دارند. وقتی بر روی شن‌‌های ساحل این جزیره زیبا قدم برمی‌دارید یا بر روی صخره‌های مرجانی می‌نشینید می‌توانید نظاره‌گر دسته‌ی ماهی‌های رنگی و زیبای اقیانوس باشید.

اهتزار برگ‌های پهن و ستبر درختان نارگیل، سواحل شنی و صخره‌های مرجانی می‌تواند پیام‌آور روزی آرام و اوقاتی خوش در مالدیو باشد. در این نقطه از دنیا، برای کسب شادی نیازی نیست کار خاصی انجام دهید فقط ببینید، گوش بسپارید و هوای مرطوب جزیره‌ای را استشمام کنید. اگر خواهان سفری مجلل، محیطی راحت و سرگرمی‌های خانوادگی هستید، مالدیو یکی از گزینه‌های مناسب انتخابی ست.

 

زمین‌های کریکت و گلف، کلیه امکانات ورزش‌های آبی مانند غواصی، موج سواری و … در انتظار شماست. در این کشور ایستگاه‌های غواصی بسیاری برای استفاده غواصان حرفه‌ای از سراسر دنیا وجود دارد. همه نوع وسایل راحتی و ایمنی در ساحل دریا برای گردشگران در نظر گرفته شده است. صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی این کشور محسوب می‌شود، به همین دلیل همه‌ی امکانات تفریحی و رفاهی گردشگران درنظر گرفته شده است.

در لیست غذایی رستوران‌های این جزیره مرجانی همه نوع غذایی از غذاهای محلی تا غذاهای بین المللی به چشم می‌خورد. خوراکی‌های دریایی لذیذ با طبخ بی‌نظیر می‌تواند یکی از تجربه‌های فراموش نشدنی شما در مالدیو باشد.

MALDIVE MOSIAQUE  - Main deck out door happy hourمالدیو

شک نداشته باشید! شما در مالدیو بهترین میوه‌های ناحیه گرمسیری به‌ویژه نارگیل، انبه و موز را امتحان خواهید کرد. شما حتی می‌توانید این میوه‌های تازه را در لیست دسر رستوران‌ها بیابید و سفارش دهید.

دسترسی به جزایر مجاور از طریق قایق‌های تندرو کرایه‌ای میسر است. این قایق‌ها به صورت شخصی یا گروهی کرایه داده می‌شود. پرش ماهی و دلفین‌ها منظره‌ی زیبایی ست که در هنگام حرکت قایق‌ها می بینید. برای سفر به جزایر دورتر می‌توانید از هواپیماهای دریایی استفاده کنید در این صورت شما جز کسانی خواهید بود که تجربه‌ی پرواز بر فراز آب‌های فیروزه‌ای اقیانوس هند را داشته‌اند. ماله پایتخت تجاری مالدیو و بزرگ‌‌ترین شهر این کشور است. دین رسمی این کشور اسلام است. آب و هوای گرم و مرطوب این کشور در تمام مدت سال تغییرات چندانی ندارد و بین ۲۴ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد متغیر است.

فرهنگ مالدیو به شدت تحت تاثیر فرهنگ کشورهای همسایه خود یعنی سریلانکا و هند جنوبی می‌باشد. از میانه‌های سده دوازدهم با تغییر دین مردم این کشور از بودایی به اسلام شاهد تاثیر اسلام، فرهنگ عربی و همچنین فرقه‌های تصوف بر فرهنگ و میراث این کشور بوده‌ایم.

معابد سنگی، حصیربافی، مجسمه‌های چوبی، خطاطی و ساخت قایق از چوب نارگیل از تولیدات فرهنگی این کشور است. فوتبال، کریکت، بای بالا (بازی محلی) و والیبال ساحلی عمده ورزش‌های محبوب در مالدیو می‌باشند. محوریت غذا در مالدیو روی ماهی (بخصوص ماهی تن) می‌باشد و متاثر از ذائقه غذایی سریلانکا و هند جنوبی قرار دارد. خوراک‌ها عمدتاً گرم، تند و با ادویه‌جات مختلف بخصوص نارگیل بوده و نوع سنتی آن شامل برنج، ماهی پاک کرده، لیمو ترش، چیلی و پیاز است.

qPJ3LxLohqaxmaldives_houses_pool_imageمالدیو

ماهی تن از پایه‌های اصلی در بسیاری از خوراک‌های مالدیوی است.

برخی از غذاهای محلی مالدیو:

گارودیا: یک غذای سنتی شامل برنج و ماهی است که همراه فلفل تند و پیاز سرو می‌شود
ماس هونی: یک وعده غذایی برای صبحانه، شامل ماهی دودی و نارگیل رنده شده
فیهونو ماس: ماهی با فلفل قرمز
هدیکا: یک میان‌وعده که از ماهی درست شده و در روغن سرخ شده که در بیشتر رستوران‌ها یافت می‌شود
باجیا: یک شیرینی شامل ماهی، نارگیل و پیاز
گولها: شیرینی‌های توپی شکل از ماهی دودی
کیمیا: ماهی سرخ شده رولتی
کولهی بورکیبا: کیک ماهی ادویه دار
تلولی ماس: ماهی سرخ شده با فلفل قرمز و سیر

جمعیت مالدیو مسلمان سنی و پایبند هستند و مصرف الکل برای مردم محلی منع قانونی دارد؛ اما کشتی‌های تفریحی مجاز به سرو الکل هستند و خارجی‌ها نیز می‌توانند در ماله الکل را خریداری کنند. اکثر مالدیوی‌ها الکل نمی‌نوشند، اما ممکن است بعضی از جوان ترها بنوشند. آب مراکز اقامتی به صورت لوله‌کشی است و غیر قابل نوشیدنی.

 

اماکن دیدنی مالدیو

مسجد جامع ماله

مسجد السلطان بزرگ ترین مسجد کشور مالدیو است که در پایتخت آن بنا نهاده شده است. سال ساخت آن به ۱۶۵۶ میلادی بازمی‌گردد. این مسجد شامل یک مرکز اسلامی‌بزرگ نیز هست و نزدیک ۵۰۰۰ نفر می‌توانند در آن همزمان نماز بخوانند. گلدسته های طلایی و زیبای این مسجد بر زیبایی های شهر ماله افزوده است. بسیاری از قهرمانان و افراد معروف و شخصیت های تاثیرگذار مالدیو در این مسجد دفن شده اند.

Male-City-8مالدیو

مولی آگه

این مکان در سال ۱۹۰۶ ساخته شده و ساخت آن قبل از شروع جنگ جهانی اول پایان یافته است. مدتی به عنوان مقر حکومتی مالدیو بوده است. در سال ۱۹۵۳ پس از اعلام جمهوری در این کشور این مکان به دفتر ریاست جمهوری تبدیل شد و تا سال ۱۹۸۶ هم به همین عنوان بود. این مکان زیبا با معماری شگفت انگیز و قدیمی‌محلی برای بازدید گردشگران است.

موزه ملی

یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری مالدیو این موزه است. این موزه در پارک سلطان واقع شده است. موزه مجموعه ای ارزشمند از اشیای قیمتی و عتیقه است که در آن تاریخ و فرهنگ این کشور نمایان است. تاریخ گشایش این موزه ۱۹ نوامبر ۱۹۵۲ است و در هنگام افتتاح دو هدف را برای این کار بیان کردند؛ حفظ و نگهداری از فرهنگ ملی و بومی‌و همچنین برانگیختن حس ملی و میهنی. از اشیای مهمی‌که در این موزه نگهداری می‌شود می‌توان به جواهرآلات گرانبهای سلطنتی، لباس های تاریخی و ارزشمند و سنگ های قیمتی اشاره کرد.

Maldives-National-Museumموزه مالدیو

آقای محسن موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.