ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

دانلود - فیلم - اهنگ - گالری - آموزش - موبایل - اخبار - هنرمندان

کتاب مثل اقیانوس بی کرانی است که ناشناخته های بسیاری دارد و هر کس به فراخور حالش دل به ژرفای آن می سپارد و با انبانی پر باز می گردد. یکی از مفیدترین کارها در زمان اوقات فراغت خواندن کتاب است با مطالعه کتاب های مختلف می توانید تجربه ها و درس های بزرگی را بیاموزید و در زندگی خود این درس های ارزشمند را به کار بگیرید البته مطالعه یک کتاب خوب!
وقتی که یک کتاب خوب می‌خوانید تک تک جملات در ناخودآگاه شما باقی می‌مانند، فقط کافی است کمی به آن فکر کنید و خودتان را در آن موقعیت قرار دهید.
در این سری از مقالات، کتاب هایی که حتما باید خواند را به شما معرفی خواهیم کرد تا با خواندن هریک از آنها، لذت کتاب و کتابخوانی را تجربه کنید. با ام پی دانلود همراه باشید.

اولین کتابی که حتما باید خواند: 

جنگ و صلح

این کتاب شاهکار لئو تولستوی و از آثار برتر ادبیات داستانی جهان است که به حمله ناپلئون بناپارت به روسیه و مقاومت روس‌ها در برابر ارتش فرانسه می پردازد. در این رمان طولانی بیش از ۵۸۰ شخصیت با دقت توصیف شده‌اند و یکی از معتبرترین منابع تحقیق و بررسی در تاریخ سیاسی و اجتماعی سده نوزدهم امپراتوری روسیه است. منتقدان ادبی جنگ و صلح تولستوی را یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های جهان می‌دانند.
تولستوی برای نوشتن جنگ و صلح حدود هفت سال زمان صرف کرد. این کتاب یکی از کتاب هایی که حتما باید خواند در سال ۱۸۶۹ در ۱۲۲۵ صفحه به چاپ رسید و تولستوی آن را بار‌ها ویرایش کرد. معروف است که جنگ و صلح بیش از ۵۸۰ شخصیت دارد که تولستوی همه آن‌ها را با دقت توصیف کرده است.

تکه ای از کتاب جنگ و صلح:
“هر چیزی سر موقع پیش می آید و کسی چه می داند تا چه موقعی باید منتظر بماند!”

دومین کتابی که حتما باید خواند:

شازده کوچولو 

کتاب هایی که حتما باید خواند شلزده کوچولو


شازده کوچولو نامی است که آنتوان دو سنت اگزوپری بر مسافری کوچک از سیارکی ناشناخنه می گذارد. شازده کوچولوی اگزوپری کتاب قرن فرانسه نامیده شده است و یکی از پرطرفدارترین کتاب های دنیا می باشد که به بیش از 102 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و رکورد بیشترین فروش را دارد.
شازده کوچولوی دو سنت اگزوپری داستان شاعرانه ای است سرشار از استعاره و نماد که خواندن آن هر بار تجربه ای نو به دست خواهد داد. دو سنت اگزوپری این اثر را در سال هایی که جهان درگیر جنگ جهانی دوم بود، نوشته است.

تکه ای از کتاب شازده کوچولو:
“شازده کوچولو:اهلی کردن یعنی چی؟
روباه:چیزی ست که پاک فراموش شده…
معنی اش ایجاد علاقه کردن است.”

سومین کتابی که حتما باید خواند: هری پاتر و سنگ جادو 

کتاب هایی که حتما باید خواند هری پاتر و سنگ جادو

هری‌ پاتر و سنگ جادو اولین کتاب از مجموعه رمان‌های هری‌ پاتر نوشته جی.کی. رولینگ است که در سال ۱۹۹۷ برای اولین بار به چاپ رسید. و تقریبا تمامی جوایز مربوط به کتاب کودکان در انگلستان و ایالات متحده را کسب کرد. افزایش محبوبیت هری‌ پاتر و سنگ جادو در میان جامعه در نهایت منجر به ساخت اولین فیلم در سال ۲۰۰۱ با عنوان هری‌ پاتر و سنگ جادو شد که اکران فیلم نیز موفقیت بسیاری را به همراه داشت که منجر به تولید فیلم‌های آتی از سری‌کتاب های هری‌ پاتر شد.

چهارمین کتابی که حتما باید خواند: بینوایان 

کتاب هایی که حتما باید خواند بینوایان

کتاب بینوایان با عنوان اصلی Les Misérables شاهکار ویکتور هوگو است که در سال ۱۸۶۲ منتشر شد. بینوایان نه یک اثر ادبی صرف و نه یک کتاب تاریخی و سیاسی محض است، بلکه رمانی سرشار از نکات تاریخی و داستانی جذاب و پر کشش است با شخصیت هایی که به خوبی در کتاب ترسیم شده اند. این اثر هرآنچه را که لازم است درباره فرانسه قرن نوزدهم بیان کرده و یک اثر تاریخی، روانشناسانه، اجتماعی و عاشقانه محسوب می‌شود. ویکتور هوگو ۱۷ سال را صرف نوشتن این اثر برجسته کرده است.

تکه ای از کتاب بینوایان:
“هرگز بین حیوانات مخلوقی که برای کبوتربودن ساخته شده است، کرکس نمی شود. این در هیچ یک از موجودات دیده نمیشود مگر در آدمیان!”

پنجمین کتابی که حتما باید خواند: دن کیشوت

کتاب هایی که حتما باید خواند دن کیشوت

دن کیشوت، نام رمان مشهور سروانتس نویسنده اسپانیایی می‌باشد. دن کیشوت دو جلد دارد که جلد اول آن نخستین بار در سال ۱۶۰۵ به چاپ رسید و از همان آغاز در اسپانیا و پرتغال مورد استقبال بی‌نظیری قرار گرفت. جلد دوم دن کیشوت پس از ده سال، یعنی در سال ۱۶۱۵ منتشر شد. سروانتس طنز زیبایی را در این کتاب بکار برده و کنایه‌‌های بسیاری به نظام حاکمه وارد نموده است که این دو موضوع باعث گردید که در زمان انتشار، این کتاب به سرعت شهرت یافته و مورد علاقه خوانندگان قرار گیرد.

جرج سانتایانا درباره کتاب دن کیشوت می گوید:
“اکثر انسانها جزو یکی از دو دسته هستند: یا همچون سانکوپانزا به حقیقت می‌اندیشند و آرمانی ندارند، یا همچون دن کیشوت ها، آرمانی دارند اما دیوانه اند!”

آقای محسن موسوی

نظرات  (۱)

سلام

وبلاگ خوب و پر محتوایی دارید

خوشحال میشم به وبلاگ من هم سر بزنید

 

دنبال=دنبال

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.