ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

دانلود - فیلم - اهنگ - گالری - آموزش - موبایل - اخبار - هنرمندان

5 دلیل برای اینکه پژو 301 بخریم

در این مقاله از سری مقالات نکات خرید و فروش خودرو, قصد داریم به 5 دلیل برای اینکه پژو 301 بخریم اشاره کنیم.در این مقاله شما می توانید ویژگی های این خودرو فرانسوی را از جنبه های مختلف مطالعه کنید.

معرفی خودرو پژو 301

در ابتدای مقاله 5 دلیل برای اینکه پژو 301 بخریم خوب است اندکی با پژو 301 آشنا شویم.

 خودروی پژو ۳۰۱ در یک خط تولید مشترک با محصول دوقلوی خود یعنی سیتروئن سی الیز تولید می‌شود. این خودرو در سال ۲۰۱۲ وارد خط تولید شرکت پژو اسپانیا شد و در سال ۲۰۱۳ نیز موفق شد به خط تولید شرکت پژو چین وارد گردد. این سدان جمع‌وجور و اقتصادی در سال ۲۰۱۴ و در راستای برنامه‌های گسترش فروش محصولات شرکت پژو وارد بازارهای مختلف دنیا ازجمله کشورهای نیجریه شد.

به دلیل اینکه پژو ۳۰۱ یک خودروی سدان اقتصادی و باقیمتی نسبتاً ارزان است شرکت پژو آن را در سیاست‌های خود برای همه کشورهای اروپایی عرضه نخواهد کرد و بنابراین در خط فروش شرکت‌های پژو فرانسه قرار نمی‌گیرد.

در اواخر سال شرکت ایران‌خودرو برای تست این خودرو در شرایط بازار ایران تعداد محدودی از آن را وارد کشور کرد و البته تعداد بسیار محدودی نیز از مدل ۲۰۱۷ این خودرو در ادامه تحویل مشتریان شد. البته بنا به دلایلی مدل ٢٠١٧ پژو ۳۰۱ عرضه‌شده در بازار ایران از نسخه فیس لیفت این خودرو نیست.در تیرماه سال 98 خط تولید این نوع خودرو مشغول به کار شد و قرار است سال 99 این خودرو وارد بازار شود.

پژو 301 بخریم برای اینکه طراحی زیبا دارد

پژو 301
طراحی زیبا در پژو 301

خوب است مقاله اینکه چرا پژو 301 بخریم را با طراحی آغاز کنیم.

طراحی بیرونی خودرو پژو 301

به‌طورمعمول خودروهای فرانسوی و خودروهای تولید شرکت پژو سیتروئن از زیبایی و جذابیت خاصی در طراحی و تجهیزات داخلی و خارجی برخوردار هستند. پژو ۳۰۱ نیز از این قاعده مستثنا نیست و در طراحی بیرونی جاذبه‌های خاصی برای خود دارد. در قسمت طراحی جلوی این خودرو یک جلوپنجره کشید قرار دارد که در امتداد چراغ‌ها قرارگرفته است و در تلفیق با آرم شیر شرکت پژو جذابیت زیادی را برای طراحی قسمت جلوی این خودرو فراهم کرده است همچنین سپر نسبتاً بزرگ و توپر در جلوی خودروی پژو ۳۰۱ باعث شده است تا ظاهری عضلانی و قدرتمند برای این خودرو ایجاد شود.

در قسمت زیر سپر پژو ۳۰۱ دریچه‌های هواکش کشیده‌ای قرار گرفتند که در امتداد آن‌ها چراغ‌های مخصوص روز این خودرو و در زیر چراغ‌ها دیلایت پروژکتورها قرارگرفته‌اند. به جرأت می‌توان گفت که پژو ۳۰۱ یکی از زیباترین محصولات فرانسوی است. ادامه یافتن این زیبایی و عضلانی بودن در قسمت کاپوت نیز به‌خوبی مشاهده می‌شود. در قسمت کاپوت نیز خودرو از یک طراحی تو پر و عضلانی بهره می‌برد که باعث زیبایی بیشتر جلو این خودرو شده است.

در قسمت کناری خودروی پژو ۳۰۱ با خطوط عضلانی و طراحی زیبا که یکی از ویژگی‌های ظاهری در این خودرو است روبه‌رو هستیم که تا قسمت عقب خودرو نیز امتداد پیداکرده است. لبه در صندوق‌عقب کمی به سمت بالا کشیده شده و ظاهری جذاب برای خودرو ایجاد نموده است. چراغ‌ها نیز در عین سادگی از یک جذابیت در طراحی برخوردار است. در نسخه فیس لیفت چراغ‌های عقب دارای یک طراحی سه‌بعدی زیبا هستند.

طراحی داخلی پژو 301

خودروی پژو ۳۰۱ در عین اقتصادی بودن جذابیت‌های خاصی برای خود دارد و احساس مدرن بودن به‌خوبی در این خودرو مشاهده می‌شود. کنسول میانی که محل قرارگیری سیستم تهویه مطبوع و دکمه‌های مربوط به سیستم صوتی و تصویری خودرو است. در قسمت جلوی خودرو نیز دسته‌دنده و فرمان و همچنین سیستم نمایش آمپرهای خودرو همخوانی جذابی دارد.


اگرچه پژو 301 یک خودروی اقتصادی محسوب می‌شود اما در بررسی طراحی بیرونی و داخلی خودرو پژو ۳۰1 می‌توان گفت که شرکت پژو سیتروئن درزمینهٔ طراحی این خودرو خساست زیادی به خرج نداده و طراحی خوبی در این خودرو انجام‌شده و این شرکت تجهیزات جالبی در این خودرو استفاده کرده است که همه اینها می تواند دلیلی برای اینکه پژو 301 بخریم باشد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت مناسب

پژو 301
پیشرانه و سیستم انتقال قدرت مناسب پژو 301

یکی از مهم ترین دلایل برای اینکه پژو 301 بخریم این است که پژو ۳۰۱ در بسیاری از کشورها با دو پیشرانه به بازار عرضه می‌شود که خودروهای واردشده به بازار ایران تنها یک مدل آه را شامل می‌شوند. خودروی پژو ۳۰۱ واردشده به ایران با یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱۶۰۰ سی‌سی ۱۶ سوپاپ که از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک انتقال نیروی خود را انجام می‌دهد به بازار عرضه می‌گردد.

این خودرو با پیشرانه مذکور قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. موتور مناسب و همچنین سیستم انتقال قدرت بسیار مناسب و جذاب خودروی پژو ۳۰۱ باعث شده است تا دارندگان آن از این خودرو احساس رضایت داشته باشد همچنین بایستی بگویم که در مورد شتاب‌گیری و موارد فنی نسبت به موتور و گیربکس نیز افراد احساس رضایت داشته‌اند. با خودروی پژو ۳۰۱ در کمتر از ۱۱ ثانیه می‌توانید از حالت توقف به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید. این مدت‌زمان برای یک خودروی سدان با این مشخصات شتاب گیری مناسبی محسوب می‌شود.

یکی دیگر از مزایای خودروی پژو ۳۰۱ در بخش فنی را می‌توان سیستم تعلیق مناسب این خودرو دانست که قادر است رضایت شما را در سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری و به‌خصوص در سرپیچ‌های جاده جلب نماید. سیستم تعلیق این خودرو در قسمت جلو از نوع مک فرسون و در قسمت عقب از سیستم تعلیق مستقل با فنرهای پیچشی استفاده‌شده است. خودرو پژو ۳۰۱ به خاطر سیستم تعلیق مناسب یک خودروی قابل‌اعتماد برای پیچ‌های جاده محسوب شده و می‌تواند چسبندگی مناسبی بین لاستیک‌های خودرو و سطح جاده فراهم نماید.

در بررسی بخش فنی خودرو پژو ۳۰۱ بایستی گفت که کیفیت ساخت قطعات این خودرو مانند دیگر خودروهای هم‌خانواده‌اش یعنی محصولات پژو یکی دیگر از برگ برنده‌هایی است که مصرف‌کنندگان ایرانی به‌خوبی با آن آشنایی دارند.

تجهیزات و آپشن های مناسب دلیلی برای اینکه پژو 301 بخریم

آپشن های رفاهی پژو 301

یکی از جذاب ترین دلایل از چند دلیل برای اینکه پژو 301 بخریم آپشن های رفاهی می باشد.

پژو ۳۰۱ یکی از خودروهای فرانسوی است که تجهیزات و آپشن های مناسبی را در خود جای‌داده است. خودروی پژو ۳۰۱ اگرچه یک‌ سدان اقتصادی جمع‌وجور محسوب می‌شود ولی به جرأت می‌توان گفت که در این مورد نیز شرکت فرانسوی پژو سیتروئن از خساست در تعبیه تجهیزات اضافه خودداری نموده است. برخی از امکانات رفاهی نصب‌شده بر روی این خودرو شامل سیستم‌های مانند کروز کنترل سیستم محدودکننده سرعت، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا همان ESP، سیستم کنترل فشار باد تایرهای خودرو، دوربین دنده‌عقب روشن شدن خودکار چراغ‌های خطر در مواقع ترمز گیری اضطراری است.

شرکت پژو برای تجهیزات سرگرم‌کننده این خودرو تجهیزات و امکانات اضافه‌ای مانند صفحه‌نمایش ٧ اینچ لمسی مجهز به پورت usb و بلوتوث، سیستم موقعیت‌یاب جغرافیایی سه‌بعدی، سازگاری با پلتفرم‌های اندروید و اپل، سیستم میرور لینک را در نظر گرفته است.

پژو ٣٠١ یک خودروی ایمن

پژو سیتروئن فرانسه خودروی پژو ۳۰۱ خود را به امکانات و تجهیزات ایمنی بسیاری مانند سیستم ترمزهای ضد قفل سیستم ترمز کمکی در مواقع اضطراری قلاب‌های عدم نیاز برای نصب صندلی کودک و همچنین کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای برای سرنشینان عقب چند تجهیز کرده است. دیگر از نقاط قوت پژو ۳۰۱ نسبت به خودروهای اقتصادی هم‌رده‌اش را می‌توان وجود کیسه نکات خرید هوای اضافه جانبی برای سرنشین جلوی خودرو دانست. خودروی پژو ۳۰۱ مجموعاً به ۴ کیسه هوا برای سرنشینان جلو مجهز است.

تجربه رانندگی مناسب و دل‌چسب

پژو 301
تجربه رانندگی مناسب و دل‌چسب پژو 301

خودروی پژو ۳۰۱ با توجه به موتور به گیربکس مناسبی که در اختیار دارد یک خودروی پرشتاب و مناسب برای مصارف خانوادگی و به‌خصوص سفرهای شهری به‌حساب می‌آید. این خودرو با توجه به سیستم تعلیق مناسب به‌خوبی از پس پیچ‌های جاده برمی‌آید و می‌توانید اطمینان داشته باشید که در سفرهای برون‌شهری نیز می‌تواند ایمنی مناسبی را برای شما ایجاد نماید.

فرمان و چرخ‌های خودرو باعث شده تا هندلینگ مناسبی نیز برای این خودرو ایجاد گردد که در کلاس قرارگیری پژو ٣٠١ کاملاً قابل‌قبول است. سیستم تعلیق مناسب علاوه بر فرمان پذیری و همچنین چسبندگی مناسب خودرو در سطوح جاده‌ای باعث می‌شود تا ناهمواری‌های جاده نیز برای شما هموارتر به نظر برسد و تجربه سواری راحتی برای راننده و سرنشینان فراهم آید.


فضای قرارگرفته در اختیار راننده و سرنشینان در کابین خودروی پژو ۳۰۱ نیز کاملاً مناسب است و برای سفرهای طولانی شما را دچار خستگی زیادی نخواهد کرد. همچنین کیفیت صندلی‌ها و امکانات اضافی قرارگرفته در این خودرو در کلاس خود کاملاً قابل‌قبول بوده و می‌تواند برای شما جذابیت‌هایی نیز به دنبال داشته باشد. در پایان با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در بالا در مورد خودروی پژو 301 بایستی گفت که این خودرو را می‌توان در ردیف‌های بالاتری نسبت به رقبای خود قرارداد.

ی پژو 301 همچنین در کشور بریتانیا نیز عرضه نمی‌شود.


آقای محسن موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.