ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

دانلود - فیلم - اهنگ - گالری - آموزش - موبایل - اخبار - هنرمندان

سوزوکی ویتارا فیس لیفت ۲۰۱۹

این سوزوکی ویتارای به‌روز شده است. چهارسال از زمان عرضه‌ی این کراس اوور می‌گذرد و گرد پیری کم‌کم بر چهره‌ی ویتارا نشسته بود بنابراین سوزوکی در حرکتی قابل‌انتظار اقدام به بهبود این خودرو برای رقابت بهتر با حریفانی همچون سئات آرونا و هیوندای کنا کرد.
شاید مهم‌ترین تغییر این خودرو به پیشرانه‌های آن مربوط شود. قلب آهنین ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی قدیمی بازنشسته شده و جای خود را به یک نمونه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو داده است. همچنین پیشرانه‌ی دیزلی هم حذف شده اما پیشرانه قبلی ۱٫۴ لیتری باقی مانده است. این پیشرانه‌ی ۱۳۸ اسبی با سوئیفت اسپورت مشترک بوده اما گشتاور آن ۱۰ نیوتون متر کمتر است. پیشرانه‌ی ۱٫۶ لیتری قبلی علاقه‌ی زیادی به افزایش دور خود داشت اما تنها با وجود ۱۵۶ نیوتون متر گشتاور که در دور ۴ هزار حاصل می‌شود، باید کار سختی از آن می‌کشیدید. پیشرانه‌ی ۱ لیتری نه تنها گشتاور ۱۷۰ نیوتون متری دارد بلکه همه‌ی آن از دور ۲ هزار تا ۳۵۰۰ حاصل می‌شود؛ بنابراین در دنیای واقعی دنده‌های کمتری را تعویض خواهید کرد.
این موضوع خوبی است چراکه گیربکس ۵ سرعته ی دستی همچون قبل عملکرد چندان لذت بخشی ندارد. دنده‌ها سبک هستند اما حس خاصی در زمان تعویض دنده‌ها وجود دارد که قبلاً تجربه نشده بود. جدای از صدای باد وارد شده از ستون A، آرامش کابین در سرعت‌های بزرگراهی عالی است. کمک‌حال خودرو در تأمین رفاه و آرامش کابین پیشرانه‌ی نرمی است که صدای چندانی ندارد.
این قلب آهنین با طراحی دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک عرضه می‌شود اما انتظار می‌رود تنها ۳۱ درصد خریداران نسخه‌ی چهار چرخ محرک را انتخاب کنند. تا زمانی که در مناطق برف‌گیر زندگی نکنید نیازی هم به این سیستم نخواهید داشت. یک جفت چرخ محرک بیشتر باعث می‌شود خودرو کمی کندتر شود و مصرف سوخت آن نیز کمی بیشتر باشد. همچنین نسخه‌ی چهار چرخ محرک ویتارا ۱۰۰۰ پوند گران‌تر است.
ازنقطه‌نظر طراحی، ویتارا ۲۰۱۹ تغییرات چشمگیری نداشته است. بخش پایینی سپر جلو بازطراحی شده و جلوپنجره‌ی جدید هم دارای میله‌های عمودی است. چراغ‌های قدیمی عقب نیز جای خود را به نمونه‌های LED داده‌اند و رینگ‌ها و رنگ‌های بدنه‌ی جدید هم در دسترس می‌باشند.

البته باید به تجهیزات ایمنی جدید هم اشاره کنیم. از جمله‌ی این سیستم‌ها می‌توان به تشخیص علائم ترافیکی، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی اشاره کرد.

از نظر سواری، ویتارا همچون قبل احساس می‌شود. سواری خودرو بیشتر به سمت سفتی متمایل بوده هرچند نمی‌توان آن را ناهنجار دانست. البته ویتارا فاقد کنترل بدنه‌ی خاص سئات بوده اما کمی راحت‌تر است.

ویتارا هنوز هم از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی فوق‌العاده عمل می‌کند و ارزان‌تر از رقبای بسیاری در این کلاس می‌باشد. اگرچه سیتروئن C3 ایرکراس یکی از باارزش‌ترین خودروها در برابر مبلغ پرداختی می‌باشد اما ویتارا با قیمت ۱۶۹۹۹ پوندی هم‌تراز سیتروئن می‌باشد.


بازنگری‌های صورت گرفته در ویتارا ۲۰۱۹ باعث نشده‌اند این خودرو حرف اول را در کلاس بزند اما پیشرانه‌ی ۱ لیتری توربوی جدید باعث بهبود کلی این خودرو شده است. اگرچه سیستم چهار چرخ محرک می‌تواند نظر برخی از خریداران را به خود جلب کند اما فکر می‌کنیم بهترین انتخاب این خانواده ویتارای دیفرانسیل جلو باشد. این نسخه نه تنها سریع‌تر است بلکه هزینه‌های خرید و نگهداری آن نیز کمتر می‌باشد.

مشخصات سوزوکی ویتارا SZ-T 1.0 Boosterjet ALLGRIP

  • قیمت: ۲۰۷۹۹ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۰۹ اسب بخار/۱۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۵ سرعته دستی، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۹ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر


آقای محسن موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.