ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

ام پی دانلود

ام پی دانلود جائیست برای لذت بیشتر از اینترنت

دانلود - فیلم - اهنگ - گالری - آموزش - موبایل - اخبار - هنرمندان

تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که می توانید یک کوچ نشین مدرن و امروزی باشید. رازهایی که در زیر به آنها اشاره می‌شود گزیده ای از سخنان افرادی است که به چنین شکلی زندگی کرده اند و شیوه سفر کردن آنها کمی متفاوت ولی با لذتی بی پایان همراه بوده است.

.

1.بی دلیل سفر نکنید.

بیشتر افرادی که به سفر کردن علاقه مندند، به دنبال شغلی می گردند که بتوانند آزادانه و بی قیدو بند سفر کنند. اما خانم "تیفانی اونز و همسرش" که از کار روزمره خود(ویراستاری روزنامه و نصب کابل تلویزیون) بسیار خسته شده بودند رو به کوچ نشینی نوین آوردند؛ سفر به کشورهای مختلف و مراقبت از خانه ها و باغها. این زوج هر ساله به یک کشور جدید سفر می‌کنند و در آنجا به مراقبت و نگهداری از باغها می پردازند. این است دلیل کوچ نشینی و تغییر شغل .

 
2.فراتر از نور  و با سرعت نور سفر کنید

 این جمله از "جیمی ولز"، بنیانگذار سایت ویکیپدیاست. او در 2 سال گذشته به مانند "ذره معلق " به بیشتر نقاط دنیا ازجمله توکیو، بوینس آیرس و نیویورک سفر کرده و بدون ایجاد وابستگی به پست و جایگاهی خاص و یا جمع آوری بار بیش از حد، به جهانگردی پرداخته است.
 
آقای ولز می گوید:"بار زیادی با خود حمل نکنید،شما می توانید ماه ها با یک کوله ساده سفر کنید."
 
3.صبوری و خوش برخوردی دو رکن اساسی در سفر.

"لیزا هایشا" که از سن 22 سالگی تمامی زندگی خود را در سفر و جاده های دنیا سپری کرده، معتقد است که هر فردی در هنگام بر خورد با فرهنگ ها و زبانهای جدید می بایست از این 2 رکن اساسی زندگی استفاده کند .
 
4.مقاصد سفر خود را با دقت انتخاب کنید.

خانم "لی وود وارد"، که به همراه همسرش در چند دهه اخیر به کوچ نشینی نوین رو آورده است، اماکنی که توسط گردشگر مورد بازدید قرار می گیرد را به2 دسته تقسیم می کند. او می‌گوید:« اولین گروه، مقاصدی کاری هستند به این معنا که فرد برای انجام امور روزمره و درآمدزایی خود به آنها مراجعه می‌کند.

گروه دوم مقاصدی هستند که گردشگر برای بازدید، آنها را بر می گزیند و جنبه درآمد زایی برای فرد ندارد. حال تعادل بین این دو گروه بسیار مهم است.

 تا زمانی به مقاصد کاری سفر کنید که درآمد روزمره شما را تامین کند و سپس بازدید از مقاصد گردشگری را در برنامه خود قرار دهید.»
 
5.اصول اولیه را همیشه به یاد داشته باشید وآنها رارعایت کنید.

 هنگامی که همه وسایل سفرتان را در یک یا دو کوله‌پشتی می بندید، سعی کنید زندگی‌تان را هم تا می‌توانید ساده کنید. این کاری است که "جیل و استیو کافمن" در زندگی‌شان پیش گرفته اند.
 
آنها ماشین ون خود را با کمی تغییرات و مجهز کردن به یک تختخواب و آشپزخانه کوچک و فشرده، به یک خانه متحرک تبدیل کرده اند و زندگی را در جاده ها سپری می‌کنند. این زوج با تبدیل اتومبیل به خانه متحرک در حال تجربه کوچ نشینی نوین هستند.
 
به گفته این زوج جوان، یک خواب راحت شبانه و یک غذای خوب، تنها نیازهای زندگی به سبک کوچ نشینی نوین است.
 
6.آهسته و پیوسته گام بردارید.

"جین دی" که به همراه همسر و دخترش در حال سفر دور دنیاست، می گوید:« مهمترین اصل برای ذخیره کردن پول و به دست آوردن تجربه سفر، آرام و بدون عجله سفر کردن است. در سفر از مسیرهای هوایی طولانی بپرهیزید. چون برای شما هزینه بر است.»
 
این خانواده در طول 3 سال اول سفر خود تنها یک پرواز بلند مدت داشته اند. این کار نه تنها باعث ذخیره  کردن پول آنها شده است، بلکه موجب شده این خانواده، دنیا را با دقت بیشتری بگردند و دنیای امروز را بهتر درک کنند.
 
7.پای خودتان را از گلیمتان درازتر نکنید.

اگر فکر می‌کنید که زندگی تنها سفر کردن است، یک تجدید نظر در افکارتان انجام دهید. "ملیسا گراس من" که با سگ و همسر خود در حال سفرهای کوچ نشینی است، می‌گوید:« گاهی تجربیات شما تنها باید به یک کارت پستال بسنده شود.»
 
او در نوشته‌های خود به سختی ها و مشکلات سفرهای کوچ نشینی اشاره می‌کند و معتقد است که بعضی افراد تنها با یک کارت پستال به عنوان سوغاتی، سفرنامه خود را مرور می‌کنند. طرفداران این نگرش همواره با تصاویر و نوشته‌های خود به سادگی به دنیایی سفر می‌کنند که یک گردشگر باید برای دست یافتن به آن، سالها به نقاط مختلف جهان سفر کند.
 
8. همیشه در هرجا یک نشانی، برای دسترسی به خود داشته باشید.

این پیشنهاد از طرف خانم "کیم رایت" مطرح شده که سالها زندگی خود را در سفر گذرانده است. خانم رایت می گوید:« در هر جایی که می توانید اطلاعاتی مانند مشخصات اتومبیل خود، شماره تلفن همراه و … را بگذارید. حتی اگر از آن مکان به کلی دور شوید. سعی کنید که یک صندوق پستی شخصی داشته باشید.»
 
 بیشتر دوستداران سفر و گردشگران، دوست و یا فامیلی در مقاصد مختلف دارند که شما می‌توانید برای آدرس دادن، نشانی آنها را بدهید.
 
9.همه وقت خود را با دیگران نباشید.

 اگر به صورت گروهی و یا خانوادگی سفر می کنید، اوقاتی را هم تنها باشید.
 
"لی شالمن" که او نیز با همسر و دختر 4 ساله اش در حال سفر به دور دنیاست،می گوید:« این بسیار ضروری است که گاهی تنهایی، به کسب تجربه بپردازید. این بدان معناست که یک گردشگر باید برخی از اوقات، تنها به شهر رفته و به بررسی شهر یا اماکن مورد نظر بپردازد، و اوقات دیگر را با خانواده یا دیگران به بررسی جاذبه ها و فرهنگ‌های مختلف بگذراند. این تنهایی شما را به دنیای خودتان می‌برد و باعث می‌شود شما قدر همسفران خود را بیشتر بدانید.»
 
10. زیباییها را به بهترین نحو توصیف کنید.
 
تا جایی که می توانید از هر عنصری در سفر، عکس، فیلم و مطلب تهیه کنید. این رمز موفقیت یکی از اولین عشایر مدرن جهان،خانم " لیزا لوبین" است.
 
خانم لوبین یک تهیه کننده برنامه های تلویزیونی است،که با به تصویر کشیدن مقاصد و جاذبه های سفر دور دنیا، همه را با خود همسفر می کرد. انرژی وصف ناشدنی خانم لوبین و همچنین نحوه به تصویر کشیدن تصاویر ضبط شده از گوشه و کنار جهان، برنامه های این جهانگرد کوچ نشین را مانند یک سفر مجازی، برای مخاطبانش به تصویر می کشید. گویی تمامی مخاطبان در کنار او قرار داشتند.
 
از تمامی این نکات چنین استنباط می شود که در زندگی امروز ،گردشگری جزء جدا نشدنی از نیازهای انسان است و تا زمانی که فرد سفر را بر خود سخت بگیرد،مشکلات او نیز چند برابر خواهند شد.
 
پس برای داشتن سفری با لذت بی انتها، می بایست خوب مسافرت کردن و مسافر خوب بودن را تمرین کرد.

آقای محسن موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.